Välkommen!

NYSTART!

tisdag, december 3

Spiral Minerva.

Två samtal senare i går och jag lyfte upp mig. Nä det var inga tröste, peppsamtal nån som hade läst vad jag skrev i går..det ena var nog mer eller mindre slumpmässigt men styrde upp mina tankar en aning och det andra var en rolig förfrågan. Mer om det senare.

Jag har satt in en spiral sedan några veckor tillbaka och långsamt sväller jag som om någon blåser upp mig invärtes. Det är sant. Jag har en energiomsättning som gör att jag ständigt är väldigt varm och stundtals bränner det på punktplatser som under armarna eller på benen. Läskigt. Och det talar väl egentligen mot varandra, det borde ju tyda på ämnesomsättning..
När jag ligger med böjt huvud så känner jag hur allt veckar sig som på en engelsk bulldogg och det spänner kring bh helt galet. Ja brösten är 24/7 spända och det svider/bränner kring bröstvårtan ständigt.

Dottern frågade i går om jag var gravid samtidigt som hon rörde vid magen.
Eh..
- Ja för du är så konstig. Du säger att du ska träna hela tiden men gör det inte.

Det sa väl allt. Både att hon reagerat på magen som för övrigt tappat alla konturer och att jag inte kommer iväg och tränar.

Jag måste passa mig. Känns som att jag är en rökare som slutat. Förutom att det är lite mer läskigt att det handlar om hormoner. Håret är precis som innan mens, går inte att få till och inte lika lockigt. Huden bränner som sagt, jag är mer törstig än vanligt och läpparna är torra/bränner. Det är ju stört. Jag äter inte mer men sväller som sagt.

Och när jag googlar så väller biverkningarna fram..oj, det är inte så här läkemedelsindustrin eller mödravården lägger fram det precis, nä det är sååå bra.
Försökte ju med spiral för ett par år sedan men gav upp efter bara en dryg månad (s blödande). Vi får se hur länge jag står ut med denna.
Vill inget annat än att det ska funka!

Vad har ni för erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar