Välkommen!

NYSTART!

måndag, februari 4

Att vänta med svar.

Försöker hitta länken till en artikel på Aftonbladets webb som handlar om att man ska vänta med att svara på mejl (och sms också då antar jag) - för den som svarar snabbast är i underläge..
lite matt och oenergiig i kväll så jag orkar inte engagera mig så mkt att hitta den där artikeln men jag bara -suck.
Jag ogillar tillräckligt mycket folk som är så respektlösa och inte alls svarar på mejl eller sms och ska det nu vara en powershower hur när och var man svarar så är jag inte med längre. Spel är inget för mig.
Eller jo, rollspel med finess kan ju vara spännande, ett "spel" vid bardisken kan gå hem eller låtsas spela in rockvideo som jag och Karin i Skåne ofta gjorde när vi var ute (= dansa, mima, röra sig runt andra på dansgolvet och ibland också involvera dem också). Det är ok. Och kul :).
Var kul kanske jag ska säga, inget jag direkt roas av som det är nu. Bu.

Men vad säger ni? Håller ni på att "jag svarar inte nu, hen kan få vänta ett tag", "det där svarar jag inte på".
Ok ibland väljer man ju att ringa upp i stället för att svara det måste ju vara ok. Och ibland sitter man ju lite taskigt till när man fintat till sig tfn och haffar ett medd..förvisso. Och ibland yes, glömmer man att både svara och ringa upp.

Som jag till söta David i BRF. Jag skulle ha ringt honom redan i torsdags lovade jag. Och det är bara för min egen skull jag borde ringa honom. Vill jag sätta på honom då alltså?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar