Välkommen!

NYSTART!

söndag, juni 9

Nationaldag och Maddes bröllop.

Helt galna dagar. Såna här dagar som bara galopperar fram och man kommer i backlog hela tiden, med hemmet, mat och sig själv på något sätt. Men är det fint väder så är barnen som fågelungar som bara "mat, mat, bada, bada, ut, bada, ut, bada" och det är blöta kläder på golven, tallrikar och glas överallt. Sedan har vi varit hundvakt också. Elvis som är så fin - och inte en enda bild har jag tagit på honom. Får återkomma med det.
Ja det här med maten är sorgligt. Men jag kan inte dela på mig och den ena halvan går hem och fixar käk medan andra halvan bevakar barnen vid vattnet. Jag låter inte mina barn bada ensamma hur duktiga de än är på att simma, hoppa, dyka osv. Never. De har ändå varit under andra vuxnas försyn också, så chicken är jag inte. Men mycket snabblösningar med mat har det blivit och faktum är att jag är den som ätit sämst och minst. Det har gått i ett hela tiden.

Nationaldagen, fint väder. Vi badar
och solar
Tar hem uppskattningsblomman jag fick från jobbet.




Nationaldagen tar slut alldeles för snabbt och fredagen anländer med tidig morgon på jobbet. Slutar dock efter att ha vickat på luncklass. Barnen bara väntar på att jag ska komma hem så de ska få bada. Jag tog mig dock snabba 1500 m på Eriksdalsbadet innan jag cyklade hem. Sa inte hej till min förra körledare när jag såg att han stod och duschade i utomhusduscharna som man gör hemma, ja nästan - stack ned handen både fram och bak i badbrallan och rörde runt.

På lördagen vaknar jag upp med en konstig känsla. Jag har drömt om Thomas som om han var i livet. För första gången. De få gånger drömmarna har försökt närma sig Thomas tidigare så har de slagits undan. De enda gångerna jag drömt om Thomas har handlat om obehagliga drömmar, det vill säga mardrömmar, drömmar som handlar om olika slags olyckor, sjukdomar osv men inte om den riktiga olyckan. Nu hade jag drömt om Thomas som en "vanlig" dröm. Det var mycket underlig känsla, lite obekvämt kändes det och även som om det förstås är någon slags bearbetning. Men självklart också besvikelse och tomhet.

Flippar 100 kg x 28 ggr
Tar lite tid att sega mig ur känslan och det blir bråttom i väg plötsligt till ett provpass utomhusträning. Som det har exploderat med olika slags utomhusträning..


..då ser man ut såhär efteråt


Sen är det bara bada hela lördagen i stekande hetta. Barnkalas är ordet.




Dotter m kompis.


















Under em får vi höra från "de som har koll" att Madde ska åka båt till Drottningholm för middag och bröllopsfest. Då kommer de ju passera oss. Tidsangivelse 18.20. Vi går runt udden strax efter sex så vi står vid passagen. På Stora Essingen ropas det "ni på andra sidan" och vi svarar förstås "jajamänsan fattas bara". Uppslutningen är väl men inte hysterisk. En del har fina stora objektiv med sig. God stämning.


Verkar som om dottern övar på att vinka a la rojalister. Just det, Madde är ju på väg förbi.

Och här kommer brudparet och de vinkar för fulla segel, vi ropar, visslar, hejar, vinkar
Det här är verkligen en jättedålig bild - vi hade inga problem att urskilja brudparet, resten av familjen, båten var närmare än vad den förefaller här.

å efter kommer först poliser å andra säkerhetsskäl sen ett koppel av rojalister

Oj oj vad det var hysteriskt
Brudparet försvinner mot Drottningholm

Ja, det var det liksom - de nämnde iaf Ekensberg i teve..

Lika suddig som jag kände mig, solmosig å lång dag

Vaknar upp i dag söndag å minns att jag lovat hjälpa till vid försommarkalaset vi alltid har här nere vid vattnet. Det grillas strömming, lammkorvar, chorizos, barnkorv - kaffe, kakor, öl, vin - ansiktsmålning, fiskdamm, glass, pannkakor och saft. Tipsrunda och lotterier. Ah, rätt trevligt ändå på ett gammaldags sätt.


Som utlovat kommer åskan lagom till vi fått i ordning allt. Lite läskigt att vara så nära vatten, under träd och paraplyer när åskan och blixtarna drog över oss på sekunden.
Efter åskan, några tappra i regnet.

Det klarnade upp och affärerna/festen tog fart igen!

Ja, sedan var det bara hem vid 17 - ta ett snabbt varmt bad, ta några tuggor lax och jordnötssmör (jaa jag vet men jag hade inget annat snabbt), dricka vatten och sedan möta upp tjejerna för utomhusträning i den vackra kvällen. Bilden här nedan är från ett annat tillfälle.


Att helgen blev bra var ändå huvudsaken.

Jepp jag är trött det har inte varit rast el ro, huset ser ut därefter, hundhår överallt som en bonus och ekar tomt i kylen. Måndag i morrn, känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar