Välkommen!

NYSTART!

torsdag, juli 19

De där små sakerna

I går var jag på landet. På vägen ut hade vi en gigantisk hel regnbåge i dubbla färger framför oss där vi såg slutet! Jajamänsan, slutet på regnbågen var i ett buskage närmast vägen..men när vi kom närmare så tji fick vi - skatten var borta!
Det var härligt med hästgnägg skog och jättegrönska (ja som när man inte klipper gräset) men alla sniglar kan man ju vara utan.

Och nyss när jag skulle springa mellan husen här vid jobbet så var jag tvungen att raskt sätta mig ned. Två gigantiska skogsharar slogs 10 meter ifrån mig på den lilla gräsplätten på vår gård. De slogs så som det sägs att tjejer slår. Daskade mot varandra med handflatorna/tassarna/frambenen. Vilket skådespel. Enligt uppgift fanns en tredje part med i spelet, en förmodad hona. Oh so I wish.

Och fint väder är det ju i dag. Och jag fick avocado på mina vita brallor. Och den 14 åriga receptionisten "äääälskar (el sa hon diggar) min outfit i dag". Då måste man ju bara ha lyckats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar