Välkommen!

NYSTART!

torsdag, juli 19

Gym, inte gym, gym, inte gym

Kom in rätt avklädd och lätt svettig på videobutiken (träningskläder). Tog lite snarra och förhörde mig om senaste filmerna. Ärligt talat var jag inte i filmmood men ville inte det skulle vara uppenbart att jag bara gått in där för godisets skull. Jag är hopplös!! Tjejen som väl känner igen mig frågar om jag varit på något "boot camp" på sistone. Jag förstår att hon menar typ tuff träning och jag berättar om Multibanan och att jag kanske ska testa Wrestling med "Lynx" på lördag. "Håller hon på med sånt, hon som är så liten". Eh är Lynx liten...tänka tänka? "Du kommer ju mosa henne på en gång" säger videobruden övertygat. Plötsligt sväller hela bilden av mig själv igen och jag ser liksom hur andra ser mig som en gorilla eller liknande där jag går fram över golven. En Thomas Johansson i kortare och kvinnligare upplaga.

Kanske ska jag tala om att jag var på gymmet i dag. Det var trångt, luktade svett och knappast andningsvänligt överhuvudtaget. Ingen hade så färglada brallor som jag. När folk hälsade på varandra så gav de bara varandra en halv blick, den andra var i spegeln. Ja jag tittar också på mig själv när jag lyfter vikter för om jag börjar titta på någon annan så tappar jag direkt fokus. Men om man går runt i lokalen så behöver man ju inte vrida nacken av sig för att kolla in om senaste pumpen gjort sitt? Och som sagt, ännu värre när man står och pratar med någon annan??

Jag vill inte prata skit om gymmet. Jag tycker trots allt att det är en bra stämning, fin känsla och ägaren har visat sin goda vilja tillräckligt för att övertyga mig om att det finns gym och gym. Men jag tänkte allt i dag att det är ändå, som det är. Jag märker ju att jag själv blir iakttagen (tänker närmast på andra tjejer) och antingen tycker de jag är fet, stark eller undrar vad jag håller på med. Ok, fine - jag håller in magen som vanligt och sneglar fortfarande på andra för att klura ut om jag gör rätt.
Men även där är det bara att inse att det finns 100 olika övningar och lika många sätt att utöva dem.

Kortet går dock ut på lördag. Should I stay or should I go now? Borde inte mina armar, axlar vara grymt starka och snygga vid det här laget? Kommer jag brotta ned Lynx på lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar