Välkommen!

NYSTART!

fredag, augusti 30

Antiseptisk salva LHP

hämtad från deras hemsida

Måste faktiskt tipsa om en salva jag är så glad att jag har! Fick tag på den efter mina hemska skrubbsår på armarna efter första gången med traktordäck. Den lindrade och förhoppningsvis påskyndade läkningen, det kan jag inte uttala mig om. Men kändes som att den drog ihop såren och jag kunde påt igen.
Nu tänkte jag inte på den salvan tyvärr (!) när jag kom hem i lördags och mina ben var alldeles upprivna. Men när jag hade bränt mig över halva låret under baket, så hade jag så ont. Jag bannade mig att jag missat ta med mig min aloe vera, jag googlade på huskurer och kan säga att honung och va tusan var det i kombination med ? - funkade inte. Inte kokosolja heller.
Då kom jag på den här salvan, inte direkt efter utan dagen efter då det börjat bildas lite blåsor, var, den vidgades t o m av att jag hade datorn på knäna..smart.

Jag är säkert inte i riskzonen vad gäller mördarbakterier och det som står i tidningarna men jag tänker ändå, badgalning som jag är - att jag utsätter mig ibland och hoppar i vattnet med mina skärsår på fingrarna, skrubbsår på benen, brännsår etc - kanske inte så nyttigt alla gånger.

Men salvan, den är lite preppande ändå tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar