Välkommen!

NYSTART!

onsdag, augusti 28

Jonas Buud och Lisa Nordén på Asics


Jag är ju lite duktig på att hålla mig framme på event, tycker det är skoj överlag men just nu var det också en liten baktanke. Håller på och kollar hur föreläsningar egentligen fungerar i praktiken. Kommer det tillräckligt med folk, hur lägger de upp föreläsningarna etc.  Känns som att det är svårt att nå fram i den djungel och utbud som finns just nu. Men den här föreläsningen med Lisa Nordén som var annonserad, var full. Kul! Jag var också med på löpträningen innan, mest för att vara med i utlottningen av en fotscanning samt ett par skor. Jag vet att jag aldrig vinner men hoppet..

Förutom samma kväll som Thomas dog. Fy fasiken vad ironiskt att jag då vann två utlottningar på AXA fjällmarathon. Kändes som att det spottade mig i ansiktet ärligt talat. Ingen jävla tröst alls! Jag känner obehag för det fortfarande. Även om jag inte tackade nej till en årsprenumeration av Runners world bland annat.

Jag är så lat! Att fisjogga är helt ok men när vi kom ut på Djurgården skulle det handla om intervaller. Duh. Men jag håller inte igen även om det var min tanke. Fortfarande så tänker jag att jag är känslig för infektioner sedan lördagens utmaning samt att jag känner av benens blånader när jag springer. Därför stod jag över några av rundorna i stället men de jag sprang sprang jag verkligen på. Så jag är nöjd ändå. Fast frågan är om jag inte var mer lat än att jag kunde skylla på benen.

Lisa skrattar åt deras helt olika upplägg
Lisa är en jättehärlig tjej det har väl alla den uppfattningen. Jag är inte speciellt intresserad av triathlon men att få förståelse och inblick i alla sporter gillar jag. Sen ska man alltid veta att man inte kan jämföra med någon som har ynnesten att träna och tävla på heltid. Ja just det, hon är ett antal år yngre också. Jag vet inte om det var slumpmässigt men hips vips så kommer Jonas Buud också (det var nog ett sammanträffande att han är i Sthlm då han är på väg ned till UTMB, ett fjäll ultramarathon om dryga 16 mi som omfattar fjällen/alperna i Frankrike, Schweiz och Italien). Så himla coolt.

Jämfört med Lisa så jobbar han 6 timmar, har två timmar om dagen på "arbetstid" som han kan träna och sen får han avsätta lite fritid också men i övrigt så är han både småbarnsfar och har fru som också ska underhållas :). Han kör mer på känsla, äter vadsom, springer i samma gamla dojjor osv osv. Man blir helt förstummad. Vet ni att han sprang 10 mil på ungefär 6 timmar. Jag tror någon räknade ut att han sprang 3,53 kmfart i snitt, hela tiden. UTMB är inte hans distans, han har som längst sprungit 11 mil tror jag så UTMB blir en utmaning även för honom :).

Roligt att höra Lisa prata om både förutsättningarna och omständigheterna kring Triathlontävlingen här i helgen, som inte gick så bra för henne jämförelsevis. Men hon ska heller inte ligga på topp nu.

Och det gör sannerligen inte jag heller. Men sluttjatat om det. Det ingår i hennes träningsplan. Själv  tränar jag som Jonas, det vill säga känner av hur kroppen känns och bestämmer efter det. Tyvärr resulterar det i att jag låter latmasken bestämma. Handlar nog mest om att jag inte har någon struktur eller regelbunden/schemalagd träning. Jag gillar att träna men har inte drivet att komma iväg. Men lite mer motivation bör jag ha nu efter helgens bravader. Jag vill kunna vara redo nästa gång någon frågar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar