Välkommen!

NYSTART!

lördag, augusti 31

Att dansa.

Jag vet inte hur jag lyckas få dagarna så stressade att jag inte hinner äta bra. Dålig prioritering och planering I know. Ska städa kylskåp å frys så jag får översyn.
Så i går hann jag precis färdig middagen 10 min innan jag skulle dra (och träna..) så jag kastar i mig 2 kycklinglår och lite ris (låter fullvärdigt va) och sen på cykeln. Kommer till Rosa Skrot redan uppvärmd och där är stämningen redan hög, det är 1 års kalas!

Cirkelträningsgruppen är så stor så den delas upp i två grupper, varav Lena kör den ena och Sofia den andra, ute i gymmet som en kul grej. Det var inga konstigheter och jag hann köra knappt två varv innan vi som också ville dansa var tvungen att bryta för att gå till gruppträningssalen. Det var ju synd att behöva avbryta det ena. Hade aldrig sett energin hos Moa som dansinstruktör, det var en rolig upplevelse. Men koreografin svår och det tog rätt många vändor innan jag började få till det.
Jag älskar att dansa men när det blir lite såhär balettrörelser, svangester och knixar med knäna så känner jag mig inte så graciös. Bäst är iof att aldrig titta i spegeln. Och helst skulle jag nog bara vilja sitta och njuta av att se Moa dansa när jag ser passionen.

Men mest saknar jag Oscar Jöbacks dansklasser. Oscar, det var du som "lärde" mig vad chassé, salsa, onestep, snurrar och allt vad det nu hette och innebar. Oscar, I miss u. Jag måste se till att dansa för honom igen. Men jag gillar Cissi Ehrling också. Hon är svår, snabb, jobbig röst men fantastisk energi!

Ja sen tog jag med mig ett champagneglas in i duschen/bastun. Chattade med medlemmar, ägarna, drack mer champagne och cyklade sedan hem till mina barn i klänning (note, det var varmt ute).

I dag har jag varit väldigt igång för att sedan pysa ihop som en gammal ballong, bli väldigt stillasittande och inaktiv. Å sen var dagen förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar