Välkommen!

NYSTART!

onsdag, juli 18

Multibanan - check!

Gårdagen var ett enda väder-mischmasch. Ja har inte hela sommaren varit det - överallt mer eller mindre? Peppar peppar jag tar i trä att jag hittills inte haft regn över mig när jag cyklat, vare sig till eller från jobbet. Men allt däremellan.Tur att jag har kläder så jag fyller en garderob på jobbet. Jag fattar ingenting - det har varit massa åska trots att det varit rätt kallt i luften, hagel på många håll - våra skådisar vittnar om hur regnet slagit så hårt att de trott deras bilar ska få bucklor, jag har sett bilder på frost på altaner? Helskumt juh.

Så i går när det fullkomligt smattrade så tänkte man ju. Ja inte så långt att jag tänkte banga iaf. Men Poff så var vädergudarna lena och vi fick fint väder lagom till vår utfärd.

Kort sagt så är Multibanan skapad av två killar som började med att lägga ut en bana i skogen för träning. De drog dit polare och mun mot mun metoden innebar att det spridit sig så till vida att de numer både har en fejsbooksida som hemsida. Man betalar 40 bagis ned i en låda i bagageluckan och sedan är det bara att formatera sig i grupper om 2-4 st. Man kan byta sinsemellan och under tiden om man känner att man är stark eller svag, långsam eller snabb. Skönt. Det är avslappnat skogsmullestämning.

Första varvet körde vi med en av de som drar i detta. Det var ju jättebra då vi annars antagligen hade sprungit fel alternativt fått hänga (läs vänta) på en annan grupp. Banan var i skogen förstås och man började med en liten springtur, burpees, bildäck (eh traktordäck 210 kg), upp för sandbacke, ned för sandbacke, springa baklänges upp för annan sandbacke, bulgarian sandbags, chins, brantaste sandbacken med stödrep, spring i skogen, simning/utfall, spring, armhävningar och upphopp med kettlebells. Det var ett varv av tre.

Jag kände mig stark och hade absolut kunnat köra ett varv till minst. Så är det ju när man inte kört på ett tag. Skönt att få använda benen (!!) då jag tycker jag harvat överkroppsrehab ett bra tag nu.
Victor stukade oturligt nog sin fot och fick bryta andra varvet för att snabbt få foten lindad, det trista i kråksången och sådant som är lätt när det är blött och slirigt i marken. Men han är stark och repar sig nog snabbt.

Absolut något som kan vara kul att göra igen, gärna med ett större kompisgäng så man kan hetsa lite ;)

2 kommentarer:

  1. Låter kul, som sagt tur jag inte hakade på med tanke på Viktors fot. Har ju svårt att hålla igen :)

    SvaraRadera
  2. hrm, jag tänkte på vad du hade sagt, när det hände..men som sagt - det kan ju hända vem som helst, när som helst, var som helst och behöver inte hända någon heller..;)

    SvaraRadera