Välkommen!

NYSTART!

lördag, juli 21

No grappling, only punktering.

Tyvärr så blev det ingen grappling i dag, eller läs brotta ned Lynx. När jag kl 15.06 greppade cykeln så kom jag inte långt förrän jag insåg att det var punkteeeering. Igen.
I stället för att dra hem den så drog jag den till närmaste cykelplejs. Där har jag lämnat in den förr så att säga. Jag kände inte igen grabben som tog emot min cykel men jag förklarade läget och att jag typ får punktering mer än en gång i kvartalet, så "har de bättre slangar"..?
Bakdäcket har de bytt för inte så länge sedan just för att vi diskuterade varför jag får så många punkteringar. Min stora rumpa som dunsar för mycket?

De kunde inte lova att jag skulle få den i dag men jag tänkte nästan att jag skulle få det så jag tog mig en promenad som blev 2 timmar. Det var ändå försent för grappling och gymmet stängde kl 16.
Pling så fick jag ett sms om att cykeln var färdig så jag studsade dit.
De bjöd på arbetet och jag betalade bara slangen tack vare att "ja vi känner ju igen din cykel"..
Kunde heller inte hitta felet till punkteringen vilket inte var så positivt enligt de själva.

Men jag är glad.

Sol i sikte. Stay tuned. Ha en fin kväll rara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar