Välkommen!

NYSTART!

onsdag, januari 30

Styrkesex

Den här veckan är minst sagt intensiv, ja hittills iaf. Inte mig emot, eller. Var hos psykologen igår och pratade just om det där att jag bokar upp mig hit å dit, hoppar på olika saker, slänger mig lite vilt hit å dit. Inte konstigt alls, enligt henne men baksmällorna blir också hårdare vilket jag ju erfar hela tiden.

Handlar nog mycket om att positionera sig på nytt, värderingar ska omprövas och att hitta just min nya identitet. Att få barn ju en liknande situation förutom det stora faktum att det var självvalt och att det mer hör livet till.

Kanske borde jag byta ut mat/vinmissbruket mot sex, mer fokuserat. Sex är ju bra både ur hälsoaspekt som motion, nu när jag verkligen behöver förlora kroppshydda. Vin behöver inte alltid uteslutas förstås och mat behöver man ju. Jag får tänka ut nåt bra.

Gjorde ett försök i går (alla mina dagar börjar ju alltid som "mitt nya liv"). Efter jobb och sorgesamtal ( som jag för första gången kände gjorde mig gott) lagade jag mat, for ut och sprang med en god vän, tvättade och smorde cykeln, förhörde sonen på läxa, såg Hollywoodfruar m dottern (suck) och hade sedan skön sex. Avslutade dagen, nåja början av en ny dag - med en ändring på grannens utskick.

Var jag inte effektiv så säg.

Styrka och choklad önskar jag er. Rosa är väl aldrig fel heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar