Välkommen!

NYSTART!

måndag, januari 28

Forever Young

Forever Young strömmar ur högtalarna. Blodet isas, känslor sväller. Minnena överöses. Det är kassetterna med 80 talsmusiken. Blandband som det kallades för, inspelade från bland annat Tracks med Kaj Kindvall. Klass/skolfesterna.
Thomas och jag, same history.
Thomas pratade om Alphaville igen för bara nåt år sedan. Då de kom just de här nya remixerna på Forever Young. Alla dessa minnen som var så roliga att snacka om, alltid från nya perspektiv ju äldre vi blev.

Det skulle vara alldeles för tragiskt om jag också berättade om en låt han spelade väldigt mycket i sommar..:( :( :(

Ont i fotsulorna nu i kväll. Så förbenat. Antingen är det för att jag stått och gått hela dagen i dag och inte de bästa skorna eller så är det från äventyret i lördags. Det är ju typ ett halvår sedan som jag utsatte mig själv för sådana längre strapatser. Och då var ju mina fötter vana att befinna sig i löpardojjor.

Ja Thomas, du vet att det är mycket vi hade kunnat avhandla du och jag, nu igen. Det är egentligen same same but very fucking much different också. Jag behöver dig fattar du inte det? Dumma dumma dumma värld.
Dumma dumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar