Välkommen!

NYSTART!

söndag, februari 17

Genrepet

Hade sett fram emot lite löpskolning i backe och så i dag, med ultragänget. Jag orkade inte. Visst, jag lade mig för sent i går men jag kom hem sent också och det tar ju en viss stund att varva ned.
Men det sög hur som helst att jag inte kom mig iväg. Kommer ingen fler chans just med dem i alla fall. Jaha. Melodikrysset framskjutet en timme till klockan 11. Löste med mamsen i telefon. Mysigt. Och en riktig helgfrukost med barnen innan med färskpressad apelsin till exempel. Mysigt.

Iväg och storhandla med stora bokstäver. Jag säger inte ens vad det kostade. Var tvungen att kolla kvittot tre gånger. Vad fan handlade jag? Ja jag handlade till Melines kalas men det var bara en tredjedel av summan insåg jag vid en närmare koll. Jag är pantad.

Sedan en fullständig stress. Melines fröken hade skrivit en dålig inbjudan till kalaset i morgon som inte lät inbjudande alls och eftersom vi ändrat datum med så kort varsel så blev Meline så orolig att ingen skulle komma så jag skulle bli tvungen att messa runt. Nu hade en del hunnit svara men faktum kvarstod, jag hittade inte adresslistan till hennes klass. Jag rotade bland mina 2345 papper två och ett halvt varv utan bättre resultat. Kunde leta upp några via eniro men de som kanske inte nås av inbjudan, så får det bli. Då blir det mer tacos till folket, d v s vi själva.

Jaha, två timmar tog storhandlingen, klockan redan 15. Sen lunch och sedan drog jag ut för att reka inför morgondagens träning och tester med varvsgänget (vi bor på ett f d varv). Jag körde lite trappträning själv. Satt och googlade lite om trappträning nu i kväll och insåg att jag kanske körde lite för tufft för att vara så pass ur form som jag är och med tanke på hur den råa luften sugits in i halsen och stannat kvar där så kanske det var lite för tufft. Fast det inte kändes tufft alls, tvärtom kände jag mig mesig som gick därifrån när jag gick därifrån. Men det kanske berodde på att pulsklockan hade lagt av. Ni vet sånt man vänjer sig vid det saknar man. Och då kommer jag osökt in på. Nåväl.

Fixat låtlista på Spotify åt gumsan i kväll, småtittat på mello och käkat pizza. Googlat och avvägt bland övningar inför i morgon. Ingen ska säga att jag inte engagerar mig.

Åsså några trevliga mejl från någon jag hoppas jag snart ska träffa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar