Välkommen!

NYSTART!

torsdag, februari 21

Vabbad drabbad

Ont i halsen. Wtf. Vaknade i natt och undrade om någon hällt soppa/bensin i halsen och tänt på. Tur att jag hade köpt Zyx (tack välsignade reklam ;)) så nu har jag inte ont längre. Konstigt nog så känner jag mig pigg och skulle inte vilja annat än att träna, något jag inte fått till på 2 veckor mer eller mindre. Det har varit VAB, jobbstress, kalas och annat.

Jag skäms nästan att säga det men jag var så ledsen hela dagen i går, på jobbet. Jag kom på mig själv med tårarna rinnandes längs kinderna många gånger men det var ingen som såg, förutom när jag just pratade med någon om det. Och det känns så himla oprofessionellt att berätta för kunder men när samtalen blir mer personliga och de frågar saker så vill jag förklara vissa omständigheter och då berättar jag. Men promise, jag tror mig kunna avväga. Det är "helt rätt" människor jag berättar för och som jag är övertygade om ännu mer kommer komma till oss av den orsaken.

Och jag pratade med pappa efter det där programmet på tv. Pappa är så ofattbart vis och klok människa som mitt i allt det här grymma säger så bra saker, kan förhålla sig så imponerande lugn och logisk trots sitt eget stora gapande hål i själen. Ja nåt annat kan man inte säga. Jag önskar jag kunde vara det stödet för dem i stället.

Jag som jämt skryter om att vi aldrig blir sjuka. Men denna anstormning av virus i Stockholms län/Sverige överlag - kanske vore en glädjekalkyl att tro att man skulle kunna undgå. Klasskompisarna har som mest varit 7 borta samtidigt, det är väl många? Simon och Meline är nog sist i sina klasser vilket ändå kanske skvallrar om att de pallar trycket bra.
Och jag har inte cyklat till 100 % och därför blivit utsatt av alla (jvla) människor som inte kan förstå att hålla sig hemma när de är sjuka. Jo visst kan man bära på virus utan att veta om det I know men jag har också hört detta skrällhostandet, snörvlandet, nysningar osv runt och på mig.
Men men, jag tror det här kommer från barnen faktiskt. Kanske från kalaset till och med, det sägs ju vara 4 dagars inkubationstid..sön-tor..och vanligtvis hade jag nog inte behövt åka dit utan det är ju för att mitt "fönster" stod öppet.

Kanske är för att mina indiska häxvitaminer är slut, mm måste vara det, får ta och köpa nytt imorrn. 

Jaja. Vila i dag då så kanske man är på G imorrn igen :) Självklart, i morrn ska jag få skoooor av mitt favvomärke. Så spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar