Välkommen!

NYSTART!

tisdag, februari 19

Samhället alltså.

Tänkte träna innan jobbet men kom inte iväg. Jag satt på Melines sängkant och fick henne att gråta bara genom att föreslå att hon skulle gå till skolan fram till lunch kanske. Ok, då förstod jag att hon inte var pigg på riktigt. Inte för att jag någonsin haft anledning att misstro något av mina barn, de går alltid upp frivilligt på morgonen och till skolan - men däremot tror jag barn har svårt att känna efter riktigt vad som är fel många gånger.
De fick vara hemma. Jag stretade iväg till jobbet på cykel.
Haft ont i huvudet hela dagen och två Vabbisar hemma. Ja, hela deras skola har varit influensafall på influensafall eller liknande i alla fall, ända sedan jul. Så de har klarat sig bra länge och jag tror inte det blir så mycket mer än så här. Ont i halsen och nästäppa för Simon, huvudvärk för mig och Meline.

Det finns mycket bra med träning och hälsa men det finns mycket sjukt i denna värld också. Många vilsna bloggläsare som sitter hemma och dammar av hela internet i jakten på en ny kropp - ser många PT:s som förefaller ha grymma kroppar, de ser muskulösa och seniga ut så som vi lärt oss by definition att det ska se ut det som räknas. Inget överflödigt fett på vare sig mage eller lår. Yeah.
Ah, jag känner att jag inte borde säga så mycket - det finns smaker och baker för oss alla och de är säkerligen jättefina mäniskor som också vill alla andra väl. Ja det är jag övertygad om. Och många av de kanske är friska också men jag tror att likväl som det finns en kategori människor som kör dieter efter dieter och lusläser träningsbloggar så är en del av den kategorin folk som själva är utbildade och lever på att utbilda andra inom kost och hälsa. Och är långtifrån friska. De drivs själva av den självbild de vill förmedla, alldeles för hårt och trasslar in sig i snöret.
Och då kan det bli fel utåt också.

Det finns lika många åsikter som det finns PT:s och Personlig tränare är heller inte licensierat (ännu). Därför finns det också många olika åsikter bland PT:s om andra PT:s. Oh jag gillar verkligen inte sånt. Och jag tror att som med mycket annat så är det erfarenheter och konklusioner av dem som styr mycket av det som kommer ut. Oavsett om du gått ned eller byggt upp med hjälp av brist av kost, bra kost eller bra träning. Det har också att göra med vad man själv tränar. Referenser alltså. Därför ska man välja sin PT med omsorg och mer av vad de har för bakgrund än hur de ser ut.

Äsch jag ville inget spec med de orden. Mer än att jag inte tycker att PT:s sinsemellan ska vara för snabba på att döma varandra. Och att gemene man kanske ska tänka över vad en hälsosam kropp är för något. Kan man se det t ex? Och alla bloggare som baaara sätter ut en massa bilder på dem själva i fördelaktig positioner? Ja visst man måste sälja sig själv i bruset men till vilket pris? Känns det värdigt och trovärdigt ?

Ställde in psyktanten i dag på grund av jobb. Fick senare ett mejl om att vi nästa gång ska diskutera mitt samtalsbehov.  Det upprör mig. Nu är det så att jag kanske inte tycker att hon är den bästa som hänt mig, fast å andra sidan vet jag inte vad som skulle vara bättre, jag vet inte vad jag behöver. Men kl 13 är en dålig tid what so ever (fasta tider på det där plejset) och att då få det till att ifrågasätta ett samtalsbehov när jag ställt in fyra gånger sista tiden vilket till viss del beror just på tiden eftersom jag mår så dåligt innan och kan inte göra något vettigt så är det en massa tidsspill. Sen är det så här att just för att jag vet att jag mår så dåligt de dagarna så har jag också ställt in det ibland då jag inte orkar må ännu mer dåligt. Och det är en "mittijobbettid" dessutom. Vad ska jag då göra om hon tycker att jag inte behöver prata? Är det så eller är det på något annat sätt? Vem tar ansvar för att veta bäst? Jag kan absolut inte göra det.
Men jag får en lika obehaglig känsla för just den problematiken som mötet med BRF i kväll.

Såg Girls på tvåan. Har lite för ont i huvudet nu för att skriva mer än att ja, jag log lite. Och ännu roligare var det att de hade en liten diskussionsstund efter programmet. Helt rätt tänkt SVT !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar