Välkommen!

NYSTART!

lördag, februari 23

Huskurer och det man tror på.

Vi har våra huskurer och övertygelser. Mina föräldrar förespråkar Esperitox vid förkylningskänningar, jag brukar köpa en liten flaska Kan Jang. Och gå och sova lite tidigare. Jag tror nämligen mest på att äta dricka och sova sig frisk, oavsett om det är i förebyggande eller under tiden. Men man blir ju frustrerad så jag gör nog samma sak. Börjar googla om ingefära, vitlök, lakritsrot, konjak och allt annat som florerar. Och inget skadar väl, tron kan försätta berg som det heter i visan.

I höstas fick jag tipset om den indiska nationalhuskuren. Fast jag tror att det är meningen att man ska äta den hela tiden. För antioxidanterna, c-vitaminerna och alla örter som verkar på olika sätt för bästa välbefinnande och hälsans välbevarande.
Jag, som verkligen missbrukat mig själv/min hälsa sedan sorgen gjorde intåg. Jag har sovit lite och ibland inget alls, ätit för lite och för mycket och mer fel än rätt, inte rört på mig och när jag gjort det så har jag ändå inte skött mig. Men overkligt nog så har jag klarat mig från att bli sjuk.

Ja vad ska man tro. Har du någonsin sett en sjuk indier? Min andra flaska tog slut för två, tre veckor sedan och nu är jag sjuk. Slumpen eller finns ett samband?

Men jag googlade som vanligt nyss. Och läste att Livsmedelsverket 2010 inte godkände en ingrediens i denna vara - så den fick återkallas och är då förbjuden att sälja i Sverige? Har jag köpt något olagligt med andra ord eller är det gamla uppgifter? Livsmedelsverket detta otyg. Bara för det måste jag länka till Jonas Coltings underbara inlägg och ett försök till nationell debatt vad gäller Livsmedelsverkets inflytande och motverkande till sunt förnuft vad gäller vårt kostintag och råd om densamma runt om i landet samt skolor, landsting och andra s k auktoriserade organ för livsstilspåverkan.

Jag gillar den heta smaken av peppar och örter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar