Välkommen!

NYSTART!

lördag, februari 16

Åsikter åsikter

Har inte fått till träning bra i veckan.
Men jag har umgåtts med barnen bra! Säg inte att det är antingen eller för då flyttar jag in i ett kollektiv.
Var och badade på Eriksdalsbadet i går fm med ungarna. Riktigt roligt! Så himla skönt när de kan simma numer. Ja det var supermysigt, tur att man är lite barnslig själv och inte bangar för de vill ju verkligen man ska göra allt ifrån att åka rutschkana med dem till att hoppa upp på frigolitmonster som tar nacksving på dig så fort du touchar dem.
Själv skulle jag kunnat sitta i bubbelpoolerna tredubbelt längre än vad jag gjorde. Älskar känslan av de där jetbubblorna träffa skinkan och lösfläsket på ryggen och ge dem en match.

I morse uppvaktade jag och Simon lillprinsessan som fyllde 9 år, med ljus, tårta och presenter. Muuusigt.

Jobbat kväll både i går och i dag. Tar på krafterna. Mamma säger att jag inte får stå och gråta på jobbet.

Tänkt till lite mer efter vad jag skrev sist. Inte för att jag ids läsa om det för jag tror ändå att det kom fram det jag tycker. Det här med att alla tycker så mycket förresten. Det är det. Inom träning, kost och inom specifika professioner, barnfrågor u name it. Folk har så mycket åsikter. Både lekmän som sakkunniga inom det man tycker. Och tycker i form av att både sprida kunskap som att få till en debatt är ju sunt! Men så finns det mycket ogrundat, sånt som mer handlar om att man inte gillar en människas approach eller ev mästrande eller den formen som jag nämnde i texten, när man känner sig ifrågasatt och vänder nabbarna utåt - och kontentan blir fel, detaljerna fel och man framstår bara mer som ettrig. Jag hoppas ni inte tänkte att jag tog ställning mer än så med gårdagens inlägg. Vad jag har svårt för är folk som absolut avfärdar andras kunskap, erfarenhet som bygger på påvisbar fakta eller forskning till förmån för att försvara sig själv och sina teorier. Det är lättköpt. Jag tycker alltid det är mer trovärdigt om någon angriper en fråga bakifrån/från andra hållet.

Tänkte så nu också när jag ser att min vän Jonas Colting skrivit ett upprop mot svenska dietister/Svenska Livsmedelsverket.. oj nu är jag så trött så jag somnade en sväng med datorn i knät..får fortsätta med detta another day.

Dottern nöjd med sin dag, alla nöjda. Ja typ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar