Välkommen!

NYSTART!

fredag, mars 22

Rund är också en form

Jag kan inte sluta titta på bollen. Hur solljuset reflekterar både på och omkring och bollen liksom majestätiskt och högdraget bara står där. Låter sig inte luras av strålarnas lek. Jag tänker klassiska uttryck som att Bollen är rund, Bollen är kastad, Rulla in en boll och låt den rulla osv men tänker också ifall jag borde träna lite på den. Men ungarna sitter ju jämt på den och håller på så den behöver pumpas. Sen är jag bortskämd med gymmets boll som är så härligt pumpad ;). Inte för att jag tränar på den men, nån gång. Bäst är bollarna på t ex Delta gym. Jag måste ringa dit och fråga var de har köpt dem. Tittar jag på nätet så är det bara den här "mjukare" varianten som iof kan pumpas hyggligt men iiinte lika bra.

Går allt runt runt eller hur är det? Är runda köttbullar godare än kantiga? Rund är också en form kan man också konstatera :).

Nej Camilla du har saker att göra innan du ska jobba i dag. Ambitionen var att träna militärträning i morse, första gången på AGES. Men dels var jag så frusen i går kväll när jag kom hem cyklandes och temperaturen hade hunnit sjunka mer än vad jag hade kläder för och dels ville jag dela morgonen med mina barn. Fast de säger att de hade förväntat sig att jag var borta. Jaja. Ny ambition är att hinna gå till gymmet tidigare och få mig en liten genomkörare.


Då kan man inte sitta och stirra på en boll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar