Välkommen!

NYSTART!

onsdag, mars 20

Blogger boot camp i bilder!


Ok, nu lite snabbt och lätt om Blogger boot camp! Ett evenemang som är ett tillfälle för träningsbloggare och dess följare att träffas under trevliga former, det vill säga träning och mat! Jag hamnar nog i kategorin övriga eller mittemellan, välj själv. Jag håller koll på olika och testar gärna nya träningsformer det vet ni och det är klart det är kul att göra sånt här! Evenemanget var formidabelt anordnat och det kan jag säga utan att känna att jag fjäskar. Arrangörerna Therese (Spark i baken), Svea Nutrition och (Upp och hoppa) har lyckats knyta an sig bra sponsorer och instruktörer, en lyckad lokal och allt flöt på bra, vad jag kunde se.
Samling samling


Oh hur ska denna dag bli?


Jepp morgonens första pass kl 08, jag sitter på en spinningcykel!


Andrea Hultgren
Fin människa och klok peppning. Grymt oskön cykel drar ned betyget. Men jag själv får godkänt!

Nästa pass, "Fighting spirit"..spännande
Jaha, här får du ett bevis att jag var där.
Helena Falk i snygg action.
Tyvärr fick jag inte en bra sparring så jag lämnade salen lite smått besviken över att inte vara sådär surslut. Kanske heller inte det bästa kampsportpasset jag upplevt. För låg intensitet.

Föreläsning "Bästa käket" med Fazer.
Ja här ler jag en smula. Vad ska en dietist anställd av Fazer säga om inte annat än att kolhydrater är bra och att godis ska man visst unna sig..och som alla andra dietister måste hon också säga att man ska använda lättprodukter och margarin. Den diskussionen försökte jag lyfta men hon viftade bort den. Föreläser man för träningsintresserade kan man inte bara prata om just kolhydrater om man vill göra en seriös insats? Trots att jag visst förstår vad de vill och är intresserade av att nå ut med..

Fazers dietist med Therese Alvén "Spark i baken"
Men man fick en god smoothie av Fazers stjärnkock Tomas Diederichsen, en god vitaminkick från Oral- B, el massor rättare sagt, samt vatten från Bonaqua, obegränsat!


Fazer ja. Inget ont om dem i övrigt.



Där var tre bilder från Jessica Claréns klass Funktionell Styrka. Inget nytt under solen men hon hade härlig energi! Knökat.

Jepp, min favoritklass kanske, med Cissi Ehrling, detta energiknippe. Hon har en rätt påfrestande röst, det minns jag från sist men resten kan inget ta ifrån henne. Det kanske ser ut som om jag inte hänger med men tvärtom så var jag överraskande med i både hennes tempo och rörelser! Notera också att jag har bytt om till mer danceflow ;). Jag ser ut som en byggare alltså..
Just denna pose vill ni inte se mig göra.
jag är med i allra högsta grad.

Lånade denna bild från Jessica Clarén. Jag gillar att jag bara står där.

Lovisa "Lofsan" Sandström till vänster. Jag som hade fått en avhoppsbiljett kunde ju inte välja klasser själv. Så jag fick tyvärr inte nosa lite på Lofsans Mudmania-pass som var himla poppis. Lofsan som är en poppis PT och träningsexpert (lofsan.se) håller till hos oss på Rosa Skrot.
Tjejer tjejer tjejer och en grym stämning var det!


Goodiebagen! Wow!
Goodiebagen var ju bara för mycket. Bröd, godis och choklad från Fazer, kläder från Reebok, handduk från SATS, tandkräm från Oral-B, nötter från OLW, återhämtningsdryck från och annat smått och gott från Microsoft, Sony, Abus, Fitness Lifestyle, STARK och mer därtill! En bh från Röhnisch fick man också och den ska jag ge till min kära syster!


Jag gick dessvärre inte på den trevliga middagen på kvällen. Jag kände mig mätt på allt och ville hem till mina barn. Men jag är övertygad om att kvällen satte pricken på i:et. Mycket lyckat som helhet även om jag är väldigt kräsen på vad jag vill ha ut av gruppträning de gånger jag har det. Och eg var det ju bara cykeln som drog ned spinningen, bristen på likvärdig sparring på kampsporten (men en oerhört gullig tjej var det), att jag inte är lika duktig på att dansa som Cissi, inte lika tonad som Jessica Clarén samt inte lika rörlig och atletisk som Cecilia Gustafsson. Men annars är jag bra.

* De flesta bilder är lånade från Träningsevent.se, kika gärna också in på bloggerbootcamp.se för att läsa mer om dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar