Välkommen!

NYSTART!

lördag, juli 7

Konsten att njuta.

Jag njuter. Jag skulle ljuga om jag sa att jag njuter av att inte träna men jag kan säga att jag njuter trots att jag inte tränar.
Ok, jag hör den nya grannens återkommande harklingar och de är inte njutningsfulla kanske inte heller måsarna i all sin helhet men värmen, den vajande gardinen, semestertystnaden (ja förutom måsar och harkelgrannen) och alla positiva blommor. Turkos är en dominant färg som gör mig riktigt glad.

En öl efter jobbet och sedan en god middag med vin satt fint i går och trots att jag blev riktigt arg av att förlora bankomatkortet utan att ha gjort något fel så är det inget som kan förstöra min frid.

Fast jag ska skärpa mig. Det funkar inte att ta 70100 skedar jordnötssmör varje dag, grilla varannan, dricka vin var tredje och bara träna var fjärde. Jag har väntat på den där Rockytränaren att ringa på min dörr men å andra sidan har jag inte varit hemma så mycket så det går väl på ett ut. Att jag inte ska förvänta mig honom menar jag.

Säkert sist av alla började jag så läsa Born to run i dag. Jag har bara läst några sidor men blir helt förälskad i sättet han skriver så jag har lagt ifrån mig boken för jag vill spara den. Njutningen alltså. Sen kan det ju bli så att jag blir sugen på att springa och det kan ju aldrig vara bra. Skojar.

Jag fick ju mens. Det var det enkla svaret varför benen var cementklumpar och kroppen bara velat ha mat och ligga i en soffa. Att jag skriver konstiga brev (fast inte denna gång) eller vill putta de flesta i sjön. Ja vad ska jag säga. Det är inte enkelt att vara kvinna om man inte proppar i sig massa hormoner för att inte vara så kvinnlig. Men ibland tänker jag att jag borde, för att bara vara på topp en vecka i månaden är inte så coolt heller.

Nä nu ska jag fortsätta njuta. Förhoppningsvis på sjön i en bikini. Genom att hålla in magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar