Välkommen!

NYSTART!

tisdag, juli 3

Motvillig vilodag

Hade stora planer för dagen faktiskt. Rent träningsmässigt.
Men man får kapitulera ibland. Kroppen och knoppen är trött. Inte för att jag har tränat mycket utan för att jag ätit och druckit dåligt på grund av dålig planering samt börjat ett nytt jobb. Det tar energi och är helt naturligt.

Så i dag vilar jag. Ja det gjorde jag ju i går också förresten.

Mat är väldigt gott när man tar sig tid att laga. Oj oj oj så gott med älgkött med grillade grönsaker. Och lunchen, "stark" kyckling med cashewnötter oj oj så gott det var. Och Cheddarosten jag köpte. Så god den var. Äggen jag åt i morse. Chokladbiten. Nötterna. Ja ni fattar, kroppen ger och tar. Med betoning på tar just nu.

Jag var kaxig härom dagen och utropade How how följ med på resan mot mina utmaningar. Jo, fast  det blir nog inget annat än den spretiga lulllullträning jag redan gör. Jag har som sagt svårt att underkasta mig program. Och min kropp och liv är ingen maskin.
Om jag inte hade haft den där Rockytränaren. Kan man annonsera efter en sådan? Vem betalar?

Jag antar det tar några dagar att ställa om sig. Få tillbaka den där energin som krossar väg. Ruffie fanns t ex med på schemat i dag men fick dessvärre utgå.

Men kul att vara tillbaka på mitt gamla jobb för en gästsejour. Härlig kärlek och humor - önskar alla fick vara med om det. Men mycket att göra. Fast det hindrar oss inte från att grilla i morgon.

Mm. Det får mig osökt att tänka på mat igen. Fast jag ska ju hinna titta på film. En hästfilm, en sexfilm (nä inte sån sexfilm) och ett psykologiskt drama har jag att välja på. Ett kryss två - vad blir det då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar