Välkommen!

NYSTART!

söndag, juli 1

Crossfit på ConCor

I dag var det så äntligen dags att testa ConCor Crossfit.

Ni som känner mig kommer inte tycka att det är något konstigt om jag berättar att jag typ tänkte att jag både skulle hinna sola, äta frukost, sola igen, kanske något annat också innan jag i god tid skulle ta mig till boxen (term för crossfitlokal). Allt beror förstås på när man kliver upp på morgonen men kl 08 vs 11 tycker jag ger rätt bra odds? Om man inte räknar som jag, att man har tid fram till 11..
Kl 10.22  kommer jag på att jag inte har någon cykel och kastar in träningsdojjer och vattenflaska i en grön plastpåse och häver mig ut genom dörren för att försöka hinna med bussen..well..
Återstod att springa.

Sex km senare på minuten är jag där och det är luftigt ljust och välkomnande. Lokalen andas Nytt Fräscht och längs väggarna står inbjudande splitternya fräscha redskap av alla slag. Får jag flytta dit? Barnen skulle trivas liksom jag som grodor i ett träsk med det spejset, det ljuset, alla bollar, ringar, rep och friheten att låta så mycket vi vill. Ok några datorer måste vi få koppla in.

Tyvärr var inte J där men då har jag ju en anledning att komma tillbaka. I stället dyker ett annat känt ansikte upp - min PT från Balance. Haha jag visste väl det..Han är också den som ska hålla i detta intropass. Crossfit-pass har jag kört för honom men kul att se honom i en annan miljö. Vi är en blandad grupp på ca 12 st och jag kollar in de andra förstås. Två tjejer spanar jag in speciellt, de ser fokuserade och vältränade ut.

Det här är en liten passus men ibland kan det ju vara så att vissa människor kommer till sin rätt mer på vissa ställen än andra. Eller så mognar ens inställning med tiden kanske? Jag tyckte E hade mer energi och att han tog mer plats här på CCCF än på gymmet. Tror han trivs att stå inför en grupp och prata hellre än att stå med en obegåvad PT klient läs jag, haha.

Jag ska be att få återkomma om olika slags träning, varför man tilltalas mer av vissa former än andra - vad jag tror och tycker iaf - men för att inte släppa detta passet nurå så fick vi börja uppvärmningen med att kuta alla våningar ned och upp. En baggis.
Efter det bra smidig och rörlighetsövningar för att värma upp totti. Ja sen körde vi en klassisk treat (dagens pass inom CrossFit) som bygger på AMRAP (as many rounds as possible). Nu körde vi endast 10 min men jag ska inte vara den sista att erkänna att det var tillräckligt tufft.

Det är lite skumt om man är van att bli trött först efter 2 timmars träning och här 15-30 minuter och blir lika trött. Nu ger jag inte så mycket för de här intropassen även om jag inte tar ifrån det faktum att det är ett bra träningspass (!) men åh vad jag skulle velat gå runt som på ett gym och kört lite cirkelträning av allt som fanns där. Lite medicinboll, lite KB, lite vikter och skivstång, lite rodd, lite ringar, lite rep, lite spurter, lite trappträning, lite lite lite av allt. Naturligtvis hade jag haft min egen Rockytränare som hade gått bredvid, efter, över och under mig och pekat på klockan, skrikit på mig så svetten bokstavligen hade flugit runt och sen efteråt lyft upp mig i luften och hyllat min fantastiska insats.

Jag och tjejen jag hade bredvid gick ut i samma tempo och hade det säkert halva tiden men sedan drog jag ifrån. Jag tror dessutom att jag hade tyngre vikter än vad hon hade. Jag lovar, i vanliga fall hade jag inte berört en sådan sak men när det sedan stod klart att hon tävlar i militär femkamp och blev bästa svenska nu senast så..tja..ok jag kanske slarvade, hon hade kanske ingen bra dag bla bla. Bla bla men det var kul att säga.

Jag som följt ConCor ja redan innan en handfull visste - jag skulle kunna avhandla rätt mycket om vad jag tycker är fascinerande med stället och framförallt Camilla som startat detta - men jag får ta det en annan gång. Påminn mig gärna, det finns en del att lära och begrunda av det. Och mest Inspireras av!!

Så om ni såg någon på Essingeleden/bron som flaxade med en grön plastpåse i ena handen och mobil i andra så var det jag. Men det gick ju bra det med.

2 kommentarer: