Välkommen!

NYSTART!

söndag, juli 1

41 dagar kvar !

Jag lapade sol redan kl 08. Nu en timme senare tar jag välförtjänt en kaffe med scrumbled eggs och rostbiff. Det luktar både ambitiöst och LCHF?
Kan det vara så att det är den mest nyttiga frukost jag ätit på några dagar så det passar bra att säga det? Ja iof hade jag inte bloggen tidigare än i går.

41 dagar kvar till AXA fjällmarathon. Är det bra eller dåligt? Är jag naiv eller är det rätt att vara som jag är? Jag vet inte vart jag ska ta mig, var jag ska bo, när det startar, vilken bansträckning, vad jag ska förvänta mig? Men jag vet att det är 42 km långt i fjällmiljö. Och att jag har en partner. Eller har jag fel där också? http://www.vertex.cx/Fjallmaraton/ - någon som sprungit, ids läsa åt mig eller har andra tips?

Min kropp känns avslappnad, jag har inga känningar i vare sig ben, rygg, öra eller något annat. Så känns en kropp som inte tränat tillräckligt. I vanliga fall är jag 100 % medveten om minsta lilla krämpa/träningsvärk. Därmed inte sagt att jag bryr sig dess mer.
Jag måste ha en plan och det skulle sitta fint att få utarbeta den i dag. Jag måste ut och springa för att .. ja springa helt enkelt. Jag har spring i benen och konstigt vore väl annars då sist jag sprang var i Sälen för en månad sedan!

Då slår det mig att blott fem dagar efter AXA ska jag till Björkliden för BAMM: http://www.bamm.nu/
Jag har inte bokat biljett dit men boende och partner har jag tack och lov. En partner som jag förlitar mig helt ska fixa den där lilla detaljen som att hitta kontroller innebär. Fast han håller nog inte med. Det skapades en grupp på fejjan, middagar och orienteringskurser bland oss NMT -kompisar som ska delta i BAMM. All utrustning avhandlades ivrigt under några veckor men poff så har alla köpt allt det som måste med och då tänkte jag sen och nu när sen är så sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. För sen innebar att jag skulle ha mer tid men nu när sen har kommit så har jag inte mer tid. Och jag har inte köpt någon utrustning. Och vågar inte läsa vad BAMM innebär. Jag vet bara att vår kontaktperson vid anmälan hörde sig för om vi verkligen förstod vad vi gett oss in på. Ja det är sant! Vi anmälde oss nämligen till tuffaste klassen och det kanske man inte gör som debutant..

Jodå Puckot hörde av sig i går. Han bekräftade först det jag misstänkte, att han stack på fest för att "hämnas" alla gånger jag ställt in dejter. Om han nu var på fest..en timme senare är jag välkommen hem till honom. Just en fin fika klockan 23.30? Han är Polis om det säger något mer. Trodde han verkligen att han skulle ro hem det där? Vilka jättebebisar det finns därute.

Nä. Måste börja träna lite fokuserat kanske. Mina vänner som i går kom femma i Åre Xtreme har verkligen gjort sig förtjänt av den platsen genom hårt arbete som man kunnat följa via blogg, jättekul!  - och det är väl så att det inte finns några genvägar trots att det skulle passa mig ganska bra.

Hjääälp! Allvarligt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar