Välkommen!

NYSTART!

måndag, maj 13

Fotarbete

Mysigt..var är toppen?

Sporttejpen var inte så ren längre. Det var dags att välkomna lilltån igen. Jag bad Simon som ändå satt vid mina fötter. Det var rena terapijobbet men for me, det gjorde inte ont. När han fått bort sporttejpen fortsätter han att dra samtidigt som han säger "det är en genomskinlig tejp här också". Eh va, nä? "det är hud" utbrister han varpå jag skriker till och säger att han får ta det lugnt. Jag frågar också om han kan se nageln. Han bekräftar det jag såg direkt efter loppet. Nageln är lös och sitter inkapslad i den här huden.

Ingen tejp, bara hudrester..
Det sista gick inte att dra bort, det gjorde skärande ont. Jag klippte bort det sista och kunde skärskåda nageln, uppäten och inkapslad av förhårdnadsblåsan som jag kallar den.

Man skulle haft en kamera inne i skon medan hela den här processen pågick !

Jag vet tår och fötter är inte sexiga normalt och framför allt inte på oss löpare. Men ni efterfrågar ju bilder..? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar