Välkommen!

NYSTART!

torsdag, maj 16

PT tillägg

I vanlig ordning måste jag väl tillägga att undantag finns åt båda hållen vad gäller PTs lämplighet som begåvning, ungefär som läkare, journalister whatever.
Man kan ha en säregen fallenhet för det man gör, ibland borde man göra andra saker eller mogna på sig en aning bara - så är det.
När vi pratar om ersättningar så är ju att vara PT inte så himla inkomstbringande. Det är en utgift för gemene man som ibland är svårare att prioritera än andra men för PTn ska dels inkomsten skattas samt att det föreligger både för- och efterarbete som kanske inte kunden alla gånger tänker på.
Men precis som att vara lärare ja läkare journalist osv så väljer man ju ofta de yrken för att man brinner för det. Eller nej så behöver det inte alls vara. Nu hamnar jag snart i en bidiskussion igen men jag menar att det är klart att man inte ska el kan sälja sig för billigt även om man är ny - dock bör man väl lägga upp en strategi, en handlingsplan som är rimlig och som man kan stå för så att man inte bränner några broar.

Och, jag känner inget i mina knän eller höft efter att jag var hos kiropraktorn. Varken när jag cyklar el gör annat. (jo första dagen efter men det är ju logiskt). Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar