Välkommen!

NYSTART!

måndag, mars 24

Uppvärmning och rörlighet.

Var på work-shop i går i ämnet. I vanlig ordning tänkte jag först inte gå dit, tyckte känslan av att ha en fri dag framför mig, gärna med barnen, lät så mkt härligare. Så tänkte jag, skärp dig, du har anmält dig, oförskämt bla bla plus att det var sol ute och jag kunde passa på att cykla dit!

Jag tycker alltid det är jobbigt att komma till nya ställen (resmål ej inräknat), man ska hejhej och det är alltid andra som känner varandra. Varför ser jag inte till att gå med nån då? Oftast är det väl helt enkelt så att jag bestämmer mig i sista minuten el så är det kort varsel, nåt jag ser på fejjan t ex.

Jag har ju redan börjat tänka på det här med rörlighet och uppvärmning och då kan jag lyssna mer utifrån om det är ett annat perspektiv eller om det jag lärt mig motsägs osv. Det som sades i workshopen som inledning var inga nyheter. Sedan blev vi indelade i tre olika grupper där jag började i hörnet med foamrollers. Bra, jag fick nya övningar, ny input (inte för att jag är duktig på att använda den hemma, borde bli ändring på det). Inte minst för mina inåtroterade axlar, en skön stretch som jag måste ha hjälp av nån annan.

Andra hörnet, kettlebells! Nu har jag ingen kettlebell hemma så det här är övningar jag får ta med mig om jag går till gymmet nån gång. Bra övningar för att koppla på nervsystemet. Bra bindvävstypövningar för hälsena/stela vader!

Tredje hörnet, använda sig av en pinne för uppvärmning.

Det är som ingen idé att jag förklarar övningarna här för det skulle vara så invecklat men ja, kanske får komma upp nån film här så småningom :).

Glad att jag gick dit! Hälsade på hos Rosa Skrot på hemvägen, lagade älgspjäll, åt med barnen innan jag tränade grannskapet - härlig kväll - sen skulle jag och barnen titta på Turbo. Simon blev verkligen begeistrad i filmen, för att använda ett..mammauttryck, min mamma alltså - åsså poff laddades datorn ut som vi tittade via - då iddes vi inte längre och har det godaste kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar