Välkommen!

NYSTART!

torsdag, mars 27

Kroppsfixerad.

Ja nu är jag kroppsfixerad. I dag är det försent för jag har redan tagit min medicin men i morgon är det jag som går och lämnar prover. Jag skriver upp vad jag äter, ok, har inte gjort de sista dagarna, blir så när man är för stressad - men på ett ungefär. Nu har jag gått upp 2 kilo igen och magen är uppblåst och helt ja tjock liksom. Och då ska ni veta att jag försöker både utesluta vissa saker och öka andra. Jag har gått ned i vikt av att äta kaloriunderskott men också av att äta långt över. Jag har gått ned i vikt av att äta mer lchf men också gått upp. Jag har gått ned i vikt av att motionera men också gått upp. Jag har gått ned i vikt trots att jag äter kolhydrater men där måste jag säga att jag inte mår så bra av dem. Eller det beror på vilka kolisar vi pratar om. Nu åt jag vitt ris igår och tänker om det kan ha med saken att göra..alltså jag äter kolisar - både potatis (älskar potatis), ris och pasta (de är inte mina favvisar men kan vara gott ibland), sen alla andra kolisar som slinker ned, förutom vissa bra som finns i grönsaker och frukt så har vi ju bröd,vin, snacks.. å godis.

Det som händer när jag äter kolisar är förutom att jag fiser så mkt och inte går på toa - jag somnar. Men visst det har ju att göra med i vilket omfång jag äter. Men börjar man så..jag blir så trött så det är som en lysknapp, av/på och i det här fallet av.
Om jag inte äter kolisar så blir jag å andra sidan tung i benen, inget driv osv. vilket säkert säkert handlar om ett slags sockerbehov, så skulle LCHF:are påstå iaf.

Min kropp är ett mysterium det är nog det jag vill ha sagt. Det finns liksom inget svar hur jag ska göra för att den ska funka optimalt med toabesök, energi och gärna gärna släppa lite på fettet. Visst, jag har inte satsat på någon diet, det är klart att om jag skulle delta i Robinson så skulle jag gå ned i vikt det tror jag också.
I går till exempel var jag sjukt stressad ja i förrgår också - hela veckan. Men speciellt i går när stressen gått över till trötthet. Jag var så trött i hela kroppen och knoppen för den delen efter sena nätter, som jag inte pallar längre - att jag inte hade någon matlust. Tvärtom jag mådde illa. Men efter halva dagen så tänkte jag att jag vill ju inte bli sjuk eller ja att inte äta är ju inget alternativ så jag köpte teryakikyckling m ris. Ja jag såg till att få i mig mat i går. Och få i mig lite järn och vitaminer.

sorry det här inlägget gör no sense men det är jobbigt att leva med en sån här mage, I tell u. Den är helt unpredictable. Men vi får se, nu har en stressfaktor släppt nu ska jag börja med nästa. Kanske är jag nere på normala nivåer i morgon och då släpper dessa kilon :)

Om jag kommer mig iväg så ska jag testa Bikramyoga i kväll. DET kanske är grejen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar