Välkommen!

NYSTART!

tisdag, mars 25

Tjockdagar.

Har precis varit på mindfulness. Orkade inte ens vara irriterad över att jag var där och inte gjorde annat som behövs göra. Att jag har svårt att ta till mig det där. Speciellt avsnitten om att acceptera, lämna bakom, nybörjarseende, förlåtande och inte dömande. Fast allt är bra saker. Men i rätt sammanhang vill jag tillägga. Var sak har sin tid säger jag också och därmed är caset closed för i dag.

Jag är rätt missnöjd överlag i dag. Tjockfiltret som lade sig över mitt minne i går ligger kvar. Jag känner mig ful och fet och värdelös. Jo men nåt sånt. Jag har till och med ljugit i dag och det känns inte bra. I och för sig vägde jag upp det kanske lite med att vara väldigt ärlig också.

Jag har varit på minst tre möten i dag och inte gjort min "läxa" till nåt av dem. Naturligtvis också orsaker som späder på olustkänslan över mig själv.

En sak gör jag iaf som känns som mindfulness. Jag tittar ut en stund genom fönstret varje morgon och tar in vädret. Jag tittar om det är några vågor, om träden rör sig eller står stilla, ser jag några fåglar, skiner solen, hur mkt är folk klädda.

Däremot det som jag försökte starta här i familjen med att lägga ifrån oss mobiler, stänga av datorer och teve när vi äter eller pratar går väldigt mycket upp och ned. Men jag ger inte upp. Bara att äta tillsammans är framgång i sig.

Men, jag har rosa blommor i fönstret. De blommar och det är rosa och vitt som gäller nu. Såna saker känner jag väldigt starkt, gör ni?

Jag känner också väldigt starkt att det är dags att göra våfflor och sätta på diskmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar