Välkommen!

NYSTART!

fredag, augusti 29

Gravid?

Jag vet, jag känner igen det här. Att jag skrivit så förr. När tuttarna växer och magen står rakt ut även om du tycker att du försökt hålla igen. Ja jag menar jag förstås. Jajemän så har det varit sista två veckorna. Men inte konstigt att magen står rakt ut när inte magen fungerar. En teori. Det är verkligen upprepningar, jag har en dåligt fungerande mage och jag vet inte om det beror på vad jag äter, när jag äter kanske hur eller om det har med min sköldkörtelfunktion att göra. Eller så är jag gravid. Nä jag tror inte det, borde vara ganska osannolikt och om jag så vore skulle jag få panik. Eftersom jag har gjort aborter tidigare så lovade jag mig själv efter jag fött Simon att jag aldrig skulle kunna göra abort igen och skulle jag vara gravid nu med tanke på hur jag ser ut så är det då försent :).

Så här är det tror jag. Jag tror att jag kan vara i dekadens rätt länge innan det märks så mkt på min kropp. Och sen bara flip flop så sitter allt på mig. Magen slutar fungera (den har fungerat hyfsat i sommar) och jag vill inte ens gå ut för att jag inte kan ha några kläder. Och om jag inte går ut så äter jag.

Men nu har jag varit ute och rört på mig lite, varit med på ett par gratisträningar ute - inget märkvärdigt eller så himla ansträngande men jag TAR MIG UT. Jag äter inte godis, glass, snacks, mackberg osv varje dag utan pytsar ut det lite mer..förhoppningsvis får jag balans på det där.

Men jag är ju trött. Det är man ju om man är gravid. Kanske också om man har synproblem, vilket jag har. Hur vet jag inte riktigt ska till Karolinska nästa vecka. Tyvärr tror jag att mitt högeröga håller på att ge upp (hästsparken), vissa dagar är det helt suddigt och svider. Nåväl jag vill inte bara klaga - vi hoppas på det bästa och det är inget jag tänker ihjäl mig på. Vad ska jag göra åt det liksom, låt undersökningarna säga sitt först. Ska börja med att köpa läsglasögon!! Ja, herreminje det kanske är dags för det nu, 40 + som man är. Paniiiiik. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar