Välkommen!

NYSTART!

onsdag, september 26

Togs oskulden nu eller?

Jag har tränat i dag. Det satt väldigt långt inne och jag kan konstatera att jag är ur form. Tänk vad det går fort att tappa. Det är ju naturligtvis inte bara en tidsaspekt om 6 veckor eftersom kroppen också måste ha tagit stryk på de många olika sätt som en tragedi/trauma innebär.

Jag tränade Ruffie, säsongens sista Sommarruffie kan man säga. Och sommar var väl det sista man kunde kalla denna dag för.  Jag hade hållt mig kvar på jobbet under eftermiddagen för att direkt ta mig dit, gick och kollade då och då i fönstret. Regn regn regn. Så jag tänkte jag skiter i det. Då slutade det att regna. Hm. Ok, va fan jag kör väl då.

Alltså shiit jag har glömt bort hur det är att "inte orka". Jag har glömt bort hur det var i början när man tränade och inte kunde gå ned för trappor dagen efter. Ja, jag har nog glömt det mesta. Kroppen också vad det verkar.

Såg en liten tjej se ensam (men tuff) ut och frågade om vi skulle köra ihop. Hon visade sig vara en ettrig brud med värsta överskottsenergin som bara önskade kunna svänga mig hit och dit. Snark, vad tror ni jag hade ställt mig längst bort för..bara de inledande knäböjen kändes som om de var mina 400:e, om allt hade varit för 3 månader vill säga. Nu kändes 5 stycken som 400.

Men inte kunde den där ettriga myran vinna över mig hur slut jag än var. Hon var härlig måste jag dock påpeka. Hon peppade och skrek högt om vartannat som värsta coachen samt erkände hur skitsur hon blev när hon var svagare. Kanske var det dumt förresten att säga att jag vanligtvis har kört Ruffie utan att ens "känna av det".

Veronica klämde mig på tuttarna när jag kom. Tack för det. Inte varje dag man får ett sånt välkomnande :).

Ja just det, var hos kiropraktorn på fm. Har riktigt ont ännu. Ska det inte försvinna eller det kanske kan ta ett par dagar? Och man kanske ska dricka mycket vatten och inte träna samma dag. Have I heard.

Han muttrade "varför går du till naprapater" och när jag pratade med en naprapat senare säger han att min diagnos från kiropraktorn låter långsökt. Hehe, är det min kropp de slåss om? Snarare boring yrkesheder antagligen..
Nu kan jag bara konstatera att det gör väldigt ont i typ ischiasnervhållet. I morse hade jag ont i höftleden och kiropraktorn konstaterade att jag var svullen i menisksenan, hade spänningar typ i hals/nacke, skuldror samt ett kortare ben/sned bäcken. Oj det var ju lite att fixa ändå.
Kanske borde ha uteslutit träningen i dag då.

Fast nyss var jag uppe och gick och då gjorde det mer ont i sätet. Vilka förflyttningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar