Välkommen!

NYSTART!

lördag, september 29

In i dimman.

Det började på jobbet. Mina gäspningar var som förevisning av sverigekartan. Tanken på att cykla hem var som att vänta sig en tornado.

Men hem kom jag och då hämtade vi Elvis som vi ska ta hand om en vecka. Han svansade bara in så det var inga problem.

Min dotter skulle vägra äta middag om jag serverade hemlagad pyttipanna. Smart tyckte jag om jag fick bli av med lite rester men hon tyckte att på en fredag äter man annat! Suck, det blev renskav och pommes frites, det var tydligen mer fredag. Och gott :)

Ja, sen gick jag in i dimman. Vi satte på en film och barnen var jättenöjda med att jag var med dem och jag lyckades väl se en stund men sedan somnade jag. Det var inte bara att jag kände mig trött, jag kände mig lite sådär "kanske känning i öronen, el halsen..".  Barnen gick ut med Elvis en tredje gång och sedan var det godnatt för alla. Jag tänkte hela tiden att jag skulle kliva upp och släcka omkring, kanske se en film osv men tjena.

Vaknade några ggr i natt men gick inte upp för det. Så i morse var det tänt överallt och städat därefter ;).  Jag kan inte säga att jag är piggare i dag men det var väl bra att jag inte forcerade mig själv som jag brukar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar