Välkommen!

NYSTART!

onsdag, september 26

Vet du vad twins betyder.

Satt med Simon och hans engelskaläxa. Hans läxa bestod av två sidor. Tema familj. På den ena sidan står det Vet du vad twins betyder? Sedan visar de en "typisk" familj där killen heter Thomas. Nästa sida är det skrivövningar som He is my brother.
Simon har det här läsåret inte behövt ta hem sin läxa, han har gjort färdigt dem i skolan. Varför ville de här sidorna visa sig för mig? Jag uppskattade inte det.

Eller som att jag började titta på En natt i Phuket härom natten för att den skulle "muntra upp mig". Aha, den började bara med ett dödsfall och begravning av en ung driftig kille som gillade äventyr. Schyst värre.

 Jag hade bestämt mig för att inte gråta i går em när jag var på ett möte. Jag skulle inte berätta. I dag skulle jag berätta för kiropraktorn men jag skulle inte gråta.
Jag gråter så fort jag börjar prata om det. Följaktligen både i går och i dag. För jag berättade ju i går också förstås. Och båda hade läst om det. Det känns ruggigt. Och ledsamt. Så inihelvete ledsamt är det ju.

Och som jag förutspådde för länge sedan så räcker det med att man skriver om något annat så tror folk att "det känns lite bättre?" som de frågar.
Jag räknar inte med att ni ska förstå, ok - så inget ont mot någon - men hur ska det kunna kännas bättre? På många sätt är det tyngre nu. Det är så uppenbart att jag inte har pratat med Thomas, messat med Thomas, fått höra skvaller om Thomas osv. Tiden går som bekant och allt det där borde ha ingått. Samt planer framåt för pappas födelsedag, hans sons födelsedag, inte våra födelsedagar men den ska också passeras hemska tanke. Samt jul osv.

Nä man är verkligen ensam i det här.

Om jag ska försöka hitta något som blivit bättre (inte känns bättre, ok) så är det att jag numer kan skärpa mig lite mer och längre stunder. Att jag kan "välja bort" tankarna på ett aggressivt sätt för att överleva dagarna så att de ska te sig så normala som det går, inför kollegor, barn och andra nära.
Men all sorg finns ju kvar, man skjuter den bara framför sig. Bakom sig. Åt sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar