Välkommen!

NYSTART!

söndag, september 29

Du är vad du tränar..jajemän

Va, det här har blivit en veckoblogg i stället för en väckelseblogg ;).
Haha, närå men jaja.
Den här veckan har jag ägnat åt mig själv men i sociala sammanhang. Försökt ge av mig själv i stället för att tack men nej tack.
Träning blev inte av förrän torsdag, efter ca 2 veckors uppehåll. Ja, så blir det nog lätt när man inte har något mål. Mitt mål är att ha ett mål. Men jag har ju inget som driver mig, lockar ja absolut men inte tillräckligt. Jag är ju en sån som vill ta genvägarna, inte direkt quick fix utan jag menar mer att jag har svårt att se långt framåt, hålla kursen men framförallt drivet saknar jag.

Jag har sagt det förr, jag är en njutningsmänniska - på gott och ont.

Men i torsdags så sprang jag en sväng på dryga 10 km. Fint klart väder och med pratsällskap. Efter det hämtade jag min kära trotjänare cykeln vars kedja hade blivit hoplappad och smörjd. I fredags tänkte jag träna men jag och tid är ju inte bästa synken så det blev 10 min rodd. Bättre nåt än inget!

Jag fortsätter mitt liv som fitnessalias (wannabee kanske ;)) på Instagram vilket innebär att jag till 98 % lägger ut det nyttiga jag får i mig. Det som ser bra ut både näringsriktigt som visuellt. Det är kul. Jag är nån annan för en stund och de som gillar mina bilder är övervägande mkt rippade och vältränade människor. Om inte det, så väldigt hälsomedvetna. Mina vänner gillar väl inte alltid mina bilder, men det är klart de vet ju hur jag mestadels/egeeeentligen äter..

Jag tycker dock själv att jag har en liten begåvning i att få till det med bilderna, det är inte alltid min ambition och ibland blir det heller inte bra - men oftast.
Folk påpekar det också så jag verkar ju inte ha helt fel :D.
En bekant vill till och med att jag ska följa henne och handla..fniss.

I dag tränade jag på gymmet efter jobbet. Ta da liksom. Jag har väl inte tränat på gym sedan...tam tam tam...feb, mars? Oh jisus men det är sant. Och det kändes. Jag vet mkt väl vilka vikter jag använde sist men det pallade jag inte i 3 set nu. Hoppas jag kommer igång nu..kan dock inget lova då min livssituation kommer förändras vilken dag som helst - men jag ska försöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar