Välkommen!

NYSTART!

onsdag, oktober 2

Att hamna på minus är inte skönt

I förrgår var jag tillbaka i gamla takter. Jag säger inte att jag är i samma form bara att jag tränade som jag kunde göra förr. Att jag kunde göra så berodde på uteblivet jobb - alltså kunde jag "kosta" på mig att träna när jag ändå hade varit inställd på att jobba. Förr både tränade och jobbade jag, den biten har jag inte fått ihop nu och det är väl där skon klämmer för min del - att jag inte mäktar med så mycket när jag jobbar och tvärt om.

Jag sprang till gymmet (knappt 5 km) på en hyfsat bra tid - tränade cirkelträning 45 min och sprang hem igen. Käkade lunch och fixade lite. Sen drämde tröttheten till. Fick inte så mycket gjort senare delen av eftermiddagen men skulle ändå iväg på invigning av Crossfitdelen i Rålis. Träffade Karin och hennes chef samt ansvariga från Stockholm stad. Tittade på killarna från Strängnäs som demonstrerade sin styrka i ställningarna. Jag hjälpte den "vanliga" allmänheten med sina frågor om hur man kan använda grejerna. Det hann bli skitakallt ute - jag tappade energi och blev blå om läpparna. Men nu var jag så nära (rent geografiskt) ett Ruffiepass och hur länge sen är det inte jag tränade ett sånt? Jag stack dit och hann ta ett stopp inomhus för att få tillbaka värmen en sväng.

Träffade en jättego tjej som jag körde med. Hon var kortare och nättare än jag så jag körde över henne som en bulldozer. Snacka om att känna sig som världens Amazon (läs Gladiator Amazon) på ett negativt sätt. Jag vet själv hur stor inverkan längd och vikt har vid Ruffie så det kändes orättvist å hennes vägnar och jag fick knappast den utmaning jag hade velat ha. MEn, det var ändå alldeles lagom för i går kände jag av att jag inte hade lyckats få i mig tillräckligt med energi dagen innan.
När jag cyklade för att träffa f d kollegor på lunch fanns inte mycket kraft i benen. Återigen ingen träningsvärk..jag vet och brukar säga till mina adepter att träningsvärk inte är ett kvitto på kvalitativ träning men jag som tränat så lite borde ha det?

Så i går fick jag också eftermiddagsdipp som hette duga. Kaan bero på att jag numer nattsuddar så förfärligt..men jag äter alltid när jag är trött, känner mig lite svag etc så det var bara att överäta lite i går och hoppas på att depåerna skulle fyllas på.

I dag, ny dag. Alldeles otrolig personlig back-logg så det är bara att sätta igång dagen. Men i dag ska jag se hur det går att kombinera träning och jobb. Om jag kommer mig iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar