Välkommen!

NYSTART!

onsdag, mars 5

Inte så coolt

Jag vet man ska inte läsa så himla mycket. Men jag snubblade över en artikel om binjureutmattning och bara kände att oops.
Jag är så himla trött. Eller låt säga så här, orken tar slut snabbt.

Å det är ju inte så charmigt. Attraktivt. Eller coolt. Vem vill ha en partner, kompis, anställd som inte har ork. Nej just det.

- Du måste förstå att du är utmattad, säger terapeuten. Jag ser inte ut som en "utmattad", jag är igång på sociala medier, försöker vara social, jag fixar barnen, jag kan jobba visserligen inte som förr - men ok..hemmet är den svaga länken. Jag börjar men slutför inte. Nä det syns inte alltid att man är utmattad, för andra och själv fattar man det inte. Kan det vara så? Och direkt börjar man känna sig som en loser.

Kan ju vara en släng efter bihåleinflammationen, jag kan vara lite pollenkänslig tycker mig ha varit det de sista åren faktiskt eller så är det så att nu har jag tagit slut. Inte direkt efter T, inte ens ett halvår efter T, inte ett år. Men nu.
Jag har ont i foten en dag, i ryggen en annan. Symtomatiska smärtor? Who knows.

Ironiskt står det om sorg i månadens Vårdguiden. Det är nog första gången jag ser det. Tänker inte läsa det i dag.

Ska ändå, som sagt dra mig iväg på träning i dag. Nej jag är inte så träningsbar eller sugen men bara för att. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar