Välkommen!

NYSTART!

torsdag, mars 6

På banan igen!

Jag blir verkligen deprimerad när jag inte tränar! Ok, jag ska inte dribbla med uttrycket deprimerad för, nej det ska jag inte.
Men igår när jag drog min punkterade cykel i 5 km (var tvungen att dra den till den cykelaffär som hjälpt mig med punkteringar och nu också lovat mig ett nytt däck) så sträckte jag vä säte/lår nånstans och uppmärksammade också ont på översida fot. What? Var kom det ifrån liksom.

På em var jag trött, så urlakad att jag inte fick mkt gjort och var också tvungen att sova en stund. Men drog iväg till den här nya initierade hinderloppsträningen som jag fått chansen att delta i gratis.

Jag var säkert nervös! Så himla töntigt kanske men jag funkar uppenbarligen så. Känner mig tjock, klumpig och ur form. Ful. Å sen går det bra. Eller iaf igår :). Visst jag hade mkt snor att få ur mig emellanåt men vad bra att det kom ut då för i dag känner jag mig friskast av alla dagar på två veckor.
Tog det också lugnt i intervallerna, krämade inte alls på. Rumpan och dragmuskeln har varit inaktiva länge det känner jag, hur jag nu ska få igång dem igen?
Glad ändå att jag jobbade med rätt muskler, enligt vissa så kände de mer framsida lår och då hade de belastat fel.

Återkommer om detta :)

I dag ska jag försöka göra mina tåhävningar som jag skulle börjat med för 3 månader sen. Nu vill jag verkligen inte känna av min hälsena no more!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar