Välkommen!

NYSTART!

fredag, juli 13

Bär dina kassar rätt.

Fastnade framför den totalt meningslösa American Dreamz. Men mitt i alla dessa totalytliga amerikanska produktioner kan man faktiskt hitta både sociala rörelsemönster som vi alla har eller önskar att vi har - bitar av oss som finns även om vi aldrig skulle skylta eller släppa fram dem. Samt även budskap om hur man blir en bättre människa om man gör om och gör rätt.
En sak kan man aldrig ta ifrån amerikanarna i alla fall och det är just The American Dream. Det är inte fult att vilja något och tvärt emot Sverige så får man aldrig frågan vad man gör "på riktigt" om man skulle råka sjunga på ett hak och anses begåvad. 

När jag var på gymmet häromdagen så hamnade jag mitt i ett samtal mellan en PT och hennes kund. Ja inte så att jag deltog i samtalet - mer att de stod precis där jag stod och harvade. Jag log. PT:n skulle titta på kundens hållning och förklara vad allt detta kontorsjobb gör med våra (framåtroterade) axlar.
Ett enkelt tips eller jag tror det snarare var en uppmaning - var att börja bära kassar med handflatorna utåt för då aktiverar man tydligen rätt muskler för att hjälpa hållningen.
Jag log av två orsaker, det ena var att tjejen/kunden verkade så ung att jag funderar på om hon verkligen börjat bära de där riktigt tunga kassarna som spelar roll. Det andra var att det var så bra, så klockrent att använda såna konkreta tips/vardagliga. Men knappast att en manlig PT skulle säga det ;).

Bara för det kollade jag på alla som jag såg kom bärandes på kassar, på vägen hem. Bingo ändå. Jag skulle säga att 3/5 bar smart. Det är bara jag som inte har varit så clever då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar