Välkommen!

NYSTART!

fredag, juli 5

Dr Carls konklusion.

Dr. Carl med Lidingöefternamnet kunde säkert se att jag fått utskrivet Inolaxol och det där vidriga pensionärspulvret en gång i tiden men numera är ju min journal väldigt lång när den delas med alla vård/sjukhus. Det är mitt öga (hästolyckan), axel, knä (och tå, nä inte ännu). Min mage 100 ggr om, cystan i halsen, Levaxin och mitt hjärta. Mitt hjärta ja, - det trasiga skrället.

Det Dr. Carl inte vet något om det är mina burkar hemma Probioplex, Oxyflush, Nogasin, Lactiplus ja allt vad det nu heter för bättre matsmältning, tarmfunktion och maghälsa. Alla är öppnade men säkert utgångna. Jag är inte bra på att äta medicin, tabletter.

Tror inte han iddes läsa på när han kunde lyssna. Nu var ju jag dålig på att berätta för honom som ni vet men nu har jag fått besked. Jag har magkatarr helt enkelt. Jag som är expert på att googla har inte snuddat vid den tanken själv men alla symtom stämmer. Förutom de gamla vanliga när det gäller magen då.

Och det konstiga av allt är att jag själv känt att jag inte velat ha kaffe på några dagar. Det har tagit emot till och med. Jag känner mig försurad. Ja nu blir det till att vara snäll på riktigt inte bara säga det. Inget kaffe och alkohol med andra ord. I dessa grilltider..? Ja inte ens grillat är väl bra. Och inget jag är sugen på just nu heller. Fast jag äääälskar egentligen allt som har med grillat att göra.

Jag har till och med nyligen utskrivna Ranitidin Actavis, halsbrännetabletter. Det var i samband med mina bröstsymtom. Allt har tydligen ett samband i kroppen och det kanske började redan då? Inte för att jag har halsbränna sådär direkt.

Jag förstår att ni är nyfikna på hur besöket hos Dr. Carl slutade och om jag träffat honom igen. Ja jag har träffat honom igen.
Jag kan också berätta att hur pinsam jag än var hos honom så hade/har han humor och kände nog lite för den där osäkra självsäkra tafatta naiva spontana förvirrade generade obekväma rättframma plumpa kvinnan som beter sig som en yngre tjej ibland.

Att han ser ut som han gör tyder också på en medvetenhet och jag gillar hans nyfikenhet. Att han vågade vara.

Återkommer säkert. I alla fall till honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar