Välkommen!

NYSTART!

måndag, mars 25

Åsså en våffla på det.

Min nya kran. I köket alltså.




Så fick man en ny blandare i köket i dag. Helhetsintrycket blev faktiskt att allt blev så mycket fräschare sen kan jag tycka att det är synd att när man ska göra nåt så är det nästan alltid i sista minuten så det där med att verkligen ha tid att bestämma sig för vad man vill ha osv går alltid bet. Ok, typiskt för mig kanske. Jag vill verkligen vara innovativ och gärna välja något fräckt men när det blir stressigt med allt så funkar det ju inte. Jag kan inte lägga den tiden och energin till just det.
Det är väl därför det aldrig blir någon renovering heller. Största jobbet är ju faktiskt att bestämma sig för hur man vill ha det och vilket mtrl, färger, mönster osv. Inget easy peasy.

Jepp det blev Ruffie i går. Vad trodde ni, man står inför valet att ta hand om tvätten eller att träna? Det där med både ock hör jag inte. Jag får gott bita i den trasan i dag.

En sak som är skönt är att jag har inga problem med att fixa ett Ruffiepass nu, som jag hade första gången jag testade efter mitt "träningsuppehåll." Nu hade jag visserligen inte ett tufft motstånd, körde mot en av våra kunder/medlemmar så det blev mer goodwill men i konditionsbitarna kunde jag ju köra på. Ruffie har annars den förmågan att man blir så skönt trött i hela kroppen, efter några timmar och det blev jag faktiskt i går också. Något som motverkas med matintag och lite slappa framför teven !

Nu är frågan om jag ska vara "duktig" och typ städa städa städa hela dagen eller om jag ska bryta för ett lunchpass? Vi får se. Av erfarenhet vet jag att dagarna har en förmåga att susa iväg snabbare än vad man tror.

Våffeldagen i dag. Vad gör ni för våfflor - klassiska eller LCHF våfflor som är så poppis? Jag har inget mjöl hemma så vi får se om jag bestämmer mig för att testa ett alternativ eller att jag fixar mjöl helt enkelt. För våfflor, det förväntar sig ungarna.

Det här såg väl gott ut !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar