Välkommen!

NYSTART!

onsdag, oktober 9

Krasch.

Jadu, var det inte jag som mässade om människor som mår dåligt, när man kraschar, vad man bör och inte. Typ. I dag kraschade jag igen. Jag förstår att det finns utlösande faktorer som påverkar mer el mindre t ex om man känner sig orättvist behandlad, får ett nej, PMS och andra motgångar.

I dag satte jag ut en bild på mig och brorsan på fejjan. Jag gjorde det för att när mina barn bråkar ibland så har jag lust att skrika till dem att de fan ska vara glada att de har varandra, att man inte vet vad som händer osv. Men det vore ju orättvist så i stället lagras alla känslor inom mig. Så kom jag på att det var längesen jag och syrran snackade så det tog vi igen lite i dag, blev väl säkert 2 tim i telefon. Blev ledsen som vanligt. Om ni minns åkte jag in på akuten efter ett samtal med syrran.

Det är ju inte hennes fel förstås! Och jag klassar det som ett bra samtal trots allt. Men när vi snackar så kommer vi osökt in på allt och hon är ju den som går igenom samma sak och bara att bli påmind om vilka följder detta har gett oss och svallvågorna runt alla relationer osv det gör mig så ont. Det gör så ont.

Efteråt var jag så dränerad, ledsen och all kraft hade runnit ur mig. Jag kunde allvarligt inte ens öppna en skåplucka som var över axelhöjd.
Mamma ringde och jag sa till slut att jag inte orkade prata. Det hörde hon. Jag kunde inte hålla i meningarna och var lika sammanhängande som en drogad. Sen somnade jag vid matbordet, helt galet. Ändå har jag fyllt på med mat hela dagen för att jag har inbillat mig att jag ska bli piggare då. Förhoppningsvis kommer det retroaktivt tills imorrn.

Det gladde mig oerhört att telefonen ringde även om jag sov just då. Det var också galet, frågade om jag fick lägga mig bredvid dottern i soffan (efter sejouren vid matbordet) - de stackarna har svårt att förstå såna här dagar när jag inte orkar något. Jag hör inte ens telefonen, somnade på stört.
Fick sedan ett sms av vederbörande som ville höra hur jag mår. Gulligt, för hon har säkert sett att jag lade ut bilden på fejsbook och förstått att det var eller blev känslomässigt. Ja det värmer oerhört. Men jag orkade inte ringa tillbaka i dag iaf.

Men nu ska vi vara hundvakt över helgen, hämtar hunden imorrn. Det blir lite positiv energi i huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar