Välkommen!

NYSTART!

tisdag, oktober 15

Lågt blodtryck

Var tvungen att googla lågt blodtryck. Det visade sig vid gårdagens mätningar att det är precis det jag har vilket är väldigt förvånande. Är det något jag brukar ha så är det åt andra hållet snarare.

Och när jag tänker efter så har jag/är jag lite yr och svag när jag reser mig ibland t ex. Jag läser mig till att sjukdomsliggande, depression och bantning kan vara orsaker. Också om man hoppar över mellanmål och dricker dåligt. Dricker dåligt har jag alltid gjort och bevisligen ingen grogrund för lågt blodtryck för mig. Mellanmål egentligen likadant. Jag är ju duktigare på att få i mig mellis när jag tränar och nu har jag ju inte tränat återigen på ett tag, fast jag så fint skulle börja.

Motion höjer logiskt blodtrycket men alltså jag tog en rask promenad precis innan provtagningen och ändå lågt. Det grubblar mig.

Det är väl min inre influensa som är orsaken. Jag får tänka så och lugna mig därvidlag. Äta mer saltrikt och kanske ta och cykla lite i dag.

Det sjunker visst också i början av en graviditet. Jaha. Men vänta att säga grattis, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar