Välkommen!

NYSTART!

söndag, december 8

Födelsedag

Jag sov inte mycket förra natten. Något pågick i min kropp och föregicks av en ledsen kväll skall erkännas. Så mycket saknad.

Därför var det borta i morse och jag kunde uppriktigt uppskatta barnens stökande i köket och fasta förbjudande av mig att komma in dit. Haha, plötsligt hör jag "det där fixar jag" och sen plockades dammsugaren fram och kördes några sekunder.
Jag fick en mastodontfrukost där barnen liksom gått all in och fixat allt möjligt jag skulle kunna ta till frukost.
Till och med i Melodikrysset fick jag mig ett grattis i lodrät 5 om jag minns rätt :).

Den frukosten stod jag mig på i fyra timmar och en löptur. Inte dumt. Kände mig lätt i fötterna och stark i benen överraskande nog (kanske frukosten ändå :)) och sprang förbi Asicsbutiken och anmälde mig för en utlottning av skor. Som om man vinner.. haha.. men då hade jag ett mål med löpturen.

Att jag har vänner som ville få ut mig på julfest och/eller dans uppskattar jag och lägger mkt värde på, så pass att jag tror att det var därför jag var så tillfreds med att välja att inte göra något alls. Barnen ville äta tacos och vi fixade tillbehör och matlagning tillsammans, vi tände massa ljus och hade så himla mysigt. Sen att Simon i all välmening tänt ljus precis under en tavelram som inte är lika vit och symmetrisk/obränd längre..det är sånt som tillhör.

Ja..lite för mycket kolhydrater/stärkelse och Camilla tuppar. Ja jag kunde inte hålla ögonen öppna där ett tag. Kanske också förstås för att jag inte sovit mycket och att det tog ett tag innan jag fick mat i mig efter löpturen. Vaknar av att jag får fötter och vader insmorda med kall salva haha.

Jag pallade inte att svara i telefon, sms eller titta på fejsbook under dagen. Jag blir glad och rörd, verkligen och inget jag vill vara utan men jag ville ha dagen lite för mig själv om ni förstår. Inte säker alltså på hur jag skulle reagera om jag läser eller pratar med någon och inte har kontroll över vad som sägs och känns.
Jag såg dock lite på fejjan nu men jag tar det i morgon. Jag är riktigt rörd och får lust att fixa en 40 års fest för alla. Alla. 40 ja för att då var allt som vanligt. Jag vill svara upp mot allt fint.

Ett nytt år nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar