Välkommen!

NYSTART!

fredag, december 21

Fåfänga män -

Ah, bh:n spänner, fast på fel ställe - det bultar under tuttarna så jag tror att maten inte ens passerat. Jag hyperventilerar som om jag vore gravid. Jaja, kanske blir jag den första som går ned under jul i stället för tvärtom. In my dreams.

I går fick jag tillskickad en bild som föreställde en god vän till mig och hans numera fru. De gjorde reklam för blekning av tänder. Ursäkta men jag förstår inte. Ok, om du vill bleka tänderna do it men att som offentlig person/halvkändis/f d elitidrottare ställa upp som affischnamn mot gratis behandling (med all säkerhet) känns så billigt. Samma sak med en elitidrottare sittamdes i en soffa för ett känt möbelföretag. Why liksom. Nä jag tycker inte det är värdigt.
Och överhuvudtaget..bleka tänderna - hallå. Jo absolut finns det vissa personer som har glädje av att kunna göra det men det finns ju nivåer. Ni har väl sett Idol-jury Andreas tänder. Snacka om..omanligt. Och samma sak med min vän här, jag hade sett någon vimmelbild med honom och tänkt just att "undra om han har blekt tänderna eller om de har retuscherat på något sätt."
Om du ska bleka måste du ta magnesylblank liksom?

Gah, män. De ska ju mer vara en Börje Salming eller Thomas Wassberg. Andas naturkraft, sundhet och genuinitet. Min smak i alla fall. När män börjar använda bli för fåfänga med hudkräm, hårvax, noppa ögonbryn, bleka tänder och rumpa kanske haha samt inte kunna gå förbi en spegel utan att spegla sig  - så händer något sakta avtändande. Eller är det jag som är bushig nu?

Varför kommer julen som en överraskning varje år? Verkar så med tanke på alla människor som trängs på precis varenda utrymme som har med förflyttning eller shopping i Stockholms närområde att göra. Det är rätt kul ändå. Mer som en tradition. Vad skulle man annars gnälla på så här tätt inpå?

Ah, nu tänker ni "hon skriver inget om .." - nej. Just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar