Välkommen!

NYSTART!

torsdag, januari 17

Nu blir jag militär.

Bilden är lånad från websajten Evas underkläder.


Som sagt. Jag slår blint omkring mig och nu ska jag bli militär ! Jag ser riktigt fram emot att få kvittera  ut mina camouflagekläder och militärstövlar. Kängor säger en del men det på bilden kallar jag stövlar?
Jag vill testa min fysiska förmåga mot försvarets, och tänker avsluta den kommande kyliga lördagen med en eldig natt ute i naturen med en massa unga friska fysiska män.

Ok backa bandet. Jag är ju lite seriös. Jag vill göra något som jag inte direkt förknippar mig själv i förhållande till min bror ok. Jag vill bli aktiverad och stimulerad så jag inte får tid att vara ledsen, så är det också.
Sanningen är även att jag en tid sneglat på Försvaret. Kanske för att min pappa varit aktiv inom hemvärnet, många vänner, inte minst mina grannar som jobbar inom försvaret - eller för att jag själv faktiskt varit aktiv, ok medlem, i både Flygvapnet Ungdom som Bilkåren en gång i tiden. Fast jag hade lite andra syften då måste jag erkänna.

Jag ska bara vara militär en helg till att börja med. Jag kommer få fräscha upp kunskaperna i Första Hjälpen, jag ska ut i naturen och laga mat, sätta upp tält och säkert få vara eldvakt också. Däremellan har jag tänkt flasha som en G.I Jane fast jag har i och för sig inte sett filmen och vet inte riktigt vad det innebär. Men att jag är en frusen människa och att det ska bli den kallaste lördagen hittills det här året/vintern kanske till och med - det vet jag.

Undras om det kan ingå en hinderbana mitt i vintern och om de fortfarande har all torrmat och chokladomslag i gråbrunt papper?

Lite överårig känner jag mig allt. Så pass att jag drog iväg ett mejl om det. De bekräftade visserligen att jag var bland de äldre men att de såg jättemycket fram emot just det faktum. Så skrev de förstås inte alls. Men välkommen var jag och jag ska ge järnet. Jag ska njuta av att vara omringad av en massa unga män som vill träna mun mot mun med mig som jag senare krossar i fysisk närkamp. Fast sen när jag vill byta bort min eldvakt mot sömn är det kanske bra att jag har nån vän kvar. Eller ännu hellre få fotmassage efter massa timmar ute i den karga kylan med stelfrusna fötter som följd. Överdriver jag eller inte. Kan det bli så hårt? Kanske måste jag hinna baka bullar i natt?

Sen kom jag på att jag har ljugit om min vikt. Ja men jag gjorde faktiskt ansökan tidigare i höst och den utbildningen ställdes in. Sedan dess har det hänt saker på kroppen men inte tusan skriver jag "hörni förresten, jag har gått upp sedan sist." Nä jag får väl stå ut med att se ut som en överjäst limpa, bara jag får igen knapparna så.
Onekligen spännande och som pastan på tallriken så har jag fått mens i dag. Oslagbar kombination.

Barnen ska bo hos en granne och jag börjar jobba klockan sju imorrn. Och ingenting har jag gjort ikväll förutom lagat en massa mat? Jobba, fixa födelsedagspresent till dotterns kompis, packa för mig, packa för barnen, få undan, komma iväg och komma fram till klockan 17. Det blir en intensiv dag i morgon. Hinner jag eller kommer jag få ta taxi i vanlig ordning`? Jag kanske kan få nån att köra helikopter, det vore värdigt.

Hoppas ni får en lika galen helg.




2 kommentarer:

  1. Vad kul det låter ändå och vilken utmaning. Hoppas att allt går bra!

    SvaraRadera
  2. Thanks C ! Klart det går bra, Attityd är allt ;) När vi ses berättar jag mer!

    SvaraRadera