Välkommen!

NYSTART!

söndag, januari 13

Söndagsplaner.

Min dotter ska gå och duscha. Hon har fått för sig att gå på en audition i dag och jag tror inte hon törs. Men man ska ju bejaka så jag har tänkt att jag följer henne så får hon vägra där i så fall. Men vad kul det skulle vara om hon törs, bara för att. Helst vill jag ha sonen med men han som inte är blyg, påstår att han inte törs. Han vill hellre gå hem till en kompis. Jaja.

I går kväll hade jag ont i hela vänster arm, sådant skrämmer mig. En gång för ett par år sedan så ringde jag till jouren vid ett sådant tillfälle. Då hade jag också haft galopperande hjärta under dagen. Jag fick rådet att åka till akuten och väl där lades jag in under EKG -koll. Mitt hjärta rusade iväg då också, trots att jag legat still på en brits i 2 timmar så rusade det iväg till 135 bpm om jag minns rätt. De lade in mig för natten och sen fick jag göra arbetsEKG, de gjorde ultraljud och det var väl inte dumt att få en hälsocheck på hjärtat som de påstod var starkt. Däremot trodde en sköterska att det var posttraumatisk stress. Och jag hade ju också gått igenom en fruktansvärd skilsmässa med efterföljande vårdnadstvist.
Om jag ska vara ärlig så kände jag hjärtat dunka lite extra under cykelturen i går så det var väl det som föranledde min oro. Jag övervägde att inte somna alls för tänk om jag skulle somna och något gå fel. Ont i vänster arm (fast också höger, man ska inte negligera det) kan tyda på en hjärtinfarkt.

Men nu sitter jag här och rent fysiskt mår jag bättre än vad jag gjort hela förra veckan så det var tydligen rätt beslut att träna i går. I övrigt får jag väl se upp och tänka till då jag står under rätt stark stress nu också men av helt andra skäl. Skulle hellre gå igenom skilsmässan två gånger till än att vara där jag är nu :(.

Nåväl, nu pratar vi om något annat. Det är en fin men kall dag ute och det är nog läge att gå till rådjuren med lite morötter och överblivet bröd till fåglarna. En PW/skvallerstund med bästa väninnan ska också hinnas med liksom att tvätta något samt städa bort julen, häpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar