Välkommen!

NYSTART!

torsdag, april 11

Ingen PT vill ha mig.

På tal om att alla säger olika. Och hur man ska förhålla sig.
För några veckor sa en "PT under utbildning" att jag måste träna rörlighet för jag är så stel. Någon vecka senare säger en annan PT att jag har mycket bra rörlighet men dåligt självförtroende. Han till och med la till att han tyckte jag var i god form. En tränande person uttalade sig något positivt om min ryggtavla i påsk (?? visste inte ens att jag hade en sådan) men i går sa en annan "PT under utbildning" att jag har bra med bröstmuskler men måste träna ryggen.
Uttalanden som vissa är väl kunskapsgrundande men en del andra bara mer tyckanden som utgår ifrån egna värderingar eller till och med gissningar. I går fick jag det uttalandet kanske bara för att jag berättade om min bakgrund som ryttare och för att jag satt lite lätt framåtskjutande med axlarna (så som kontorsråttor, bröstbyggare och en del andra förslappade människor gör). Jag var inte under träning och jag var inte avklädd. Såna uttalanden är lite onödiga tycker jag. Då ska de i så fall följas av "får jag se eller klämma på dig lite." Ja ni vet ju att jag gillar det fysiska.

 - ni fattar väl att jag skooojar lite här å där.

Hur som, uttalanden utgår förvisso alltid ifrån egna subjektiva värderingar och tyckanden det kan man inte komma ifrån och ska man ha en PT så kan det vara en fördel om man verkligen kollar vilken bakgrund och inriktning olika PT:s har. Vill du bli en bättre löpare främst så kanske du ska vända dig till en sådan, vill du forma kroppen kanske mer en fitnessinriktad PT, osv.

Nej jag har ingen PT i dagsläget. Den jag trodde jag hade tror inte på mig i dagsläget. Det kan tyckas oförståeligt hur en PT säger nej till en klient men jag tycker det visar på seriositet. Speciellt när det gäller mig.  Å andra sidan kanske man kan tycka det är lite "hårt" med tanke på vad jag går igenom och hur det faktiskt påverkar min vardag men jag funderar som mest på om jag ska övertala honom (vilket jag misstänker att jag i så fall bara gör för att "vinna") eller om jag helt enkelt bara låter det bero och kontaktar honom igen när jag fixat biffen själv ;).
Ingen har sagt vilket år vi pratar om.

Jag tycker dock trailträningen härom dagen var lite för enkel/basic. Men med tanke på hur lite jag har tränat sista halvåret så kan jag väl inte vara kvalificerad för den tuffa gruppen? Kanske behöver inte träningen vara helt dränerande utan mer lagom trevlig så som träningen faktiskt var? Är det utveckling jag vill ha så bör jag snäppa upp mig men är det på bekostnad av de som då är i mycket bättre form och tillhör det främre ledet i den gruppen. Ska jag öht tänka på dem?
Eller ska jag bara fokusera på att få tillbaka "glädjen" i att springa. Har jag dåligt självförtroende här också, fel självbild eller kanske kunde jag ta i mer och därmed känna att jag ändå var i rätt grupp. Eller menade den där PT kanske inte vad han sa om min form, han kanske bara ville vara snäll. Han kanske jämförde mig med andra i min ålder och det är en sak. Och jag känner av träningen i vaderna i dag det måste ju egentligen betyda att jag är i rätt dålig form. Hm.

Nu ska jag fokusera på annat ett tag men gör mig redo för ännu en dag med olika tyckanden och varierande attityd ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar