Välkommen!

NYSTART!

lördag, april 13

Luleå Hockey i mitt hjärta

Jag älskar Luleå Hockey. Jag har älskat Luleå Hockey sen vi hade tomtebloss på H-läktaren, senare E-läktaren (el är det tvärtom). Sen Luleå besegrade Hammarby med 6-4 och gick upp i elitserien 1984. Sen jag fick kontakt med Supporterklubb Syd i Sthlm och också började jobba för Luleå Hockey och åkte runt och rapporterade i arla internettid från Karlstad, Södertälje och vart mer det nu var.
Sen jag lärde känna Lars Osten Bergström som då inte ens hade tillträtt som tränare. Vår vänskap består än i dag och många har en åsikt om honom, jag har fler. Han är en mycket mångfacetterad man och överraskande kulturell. Han har också gett mig många inofficiella uppgifter som jag kunnat sprida och utnyttja fel och jag älskar att han har det förtroendet för mig.
När Luleå vann SM guld säsong 96/97.

När jag senare också lärde känna delar av laget Luleå Hockey vilket inte är dagens lag förstås - så älskade jag hockey och Luleå Hockey ännu mer. Det är nåt speciellt med lagsport ändå. Och det jag läst och fått uppfattning om Jonas Rönnqvist (nuvarande tränare) och hans filosofier om träning osv så blir jag så impad och vill liksom lära känna honom också.

I dag vann de inte över Skellefteå och det var inte så konstigt med tanke på att anfallsspelet lämnade en del att önska. Skellefteå var också bättre. Johan Gustavsson i mål var deras räddning dubbelt bokstavligt. Tufft att gå på match 2 redan imorrn men det är ju samma lika för båda lagen trots allt om än Luleå fått vila mindre än SAIK totalt sett.
Jag säger Kämpa Luleå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar