Välkommen!

NYSTART!

måndag, april 15

Ont i knät!





Nej jag kommer inte träna i dag. Tränade inte heller i går eller förrgår. Tänk, att man kan tro att man ska träna mer när man jobbar på gym, man borde träna mer om man jobbar på gym.
Men det är inte alltid så lätt att få till det. Det är till och med så att när man varit i den miljön ett bra tag så tror man ju att man själv har tränat åsså går man därifrån och är liksom falskt nöjd. Skojar. Klart jag är medveten om att jag inte fått till träning.
Men när gonggongen slår så knäppar andra knappar igång. Hem till barnen, ut i friska luften osv. Inte så enkelt för en sådan flyende hjärna som min, att stanna kvar i nuet och inse att en halvtimme hit eller dit alltid borde vara överkomlig.

Jaja, det går ju upp och ned och senaste veckan har mitt högra knä krånglat vilket är helt omotiverat tycker jag. Började efter att jag stått i drag i 2 dagar. Kan det vara en sådan "simpel" sak eller är det löpträningen från i påskas som kommer som en örfil på posten? Gå från noll till 30 är väl inte optimalt. Eller smart.

Inte omöjligt att det är så faktiskt. Eftersom jag sist jag löptränade som mest hade problem med vänster knä så var jag nog lite nervös att få symtom där så jag försökte "spara" och "tänka" på det vilket helt troligt gjorde att jag kompenserade på förhand med höger och det är ju höger knä som protesterar nu.

Konstigt nog har jag dock inte ont när jag springer utan när jag cyklar eller går i trappor, böjer knäna osv. Googlade som alltid, och fann några spekulationer kring detta och dålig stretching. Ska därför lova att jag använder min sedan länge inköpta foamroller som säkert är täckt i x antal lager damm numer - och skrämma upp bindväven. Kanske det hjälper. Måste hjälpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar