Välkommen!

NYSTART!

tisdag, juli 24

Shape me up - Ruffie!

I går satt jag på jobbet och tyckte jag var stickig i halsen. Jag tyckte också att öronen var känsliga. Och fuktigt var det i rummet så jag var tvungen att dricka thé och sätta på mig raggsockor. Därför bestämde jag mig för att satsa på att komma iväg på träning.

Ja, man ska lyssna på kroppen yada yada. Och jag har lärt mig att min kropp får alla tänkbara förkylningssymtom när jag inte har tränat på några dagar! Och för att erkänna för mig själv, jag hade bara sunkat och njutit av annat hela helgen. Jag som är dålig på att hålla löften till mig själv hade ändå dyrt och heligt lovat mig själv ett långpass, det sista innan AXA och BAMM. Because it is necessary!
Inte ens det kunde jag uppbringa och nu satt jag där och kände mig snart förkyld.

Jag frågade ödmjukt mina kollegor om jag fick sticka iväg tidigare. Hann precis sådär på 4 min sen till Ruffie-passet vid Berzeli Park.

Jag älskar Musse och Usama och jag älskar deras koncept Ruffie! Jag älskar dem för att de ser en och alltid har ett uppmuntrande ord eller kyss åt en och jag älskar Ruffie för att det är en precis och intensiv träning. Det är egentligen som Crossfit utan lika många upprepningar eller låt säga ett NMT pass på stående plats.
Det jag menar är att det är 4 block, rätta mig om jag  har fel - där det oftast är en närkamp, en parövning samt en konditions/pulsdel som upprepas 2 ggr i varje block. Jag gissar att övningarna i sig är ungefär 30-40 sek och blocken är om ca 5 min- äsch jag orkar inte räkna nu.

Bra är dock om man i bästa möjliga mån försöker köra mot någon som är jämnlång, stark, stor. Jag körde mot en kille vilket jag inte har något emot men då är det extra viktigt att man inte möter någon som har behov av att tuppa sig för att de får panik om man kan möta deras styrka. Jag är ju ändå tjej och något mjuk i min lekamen..

När passen är klara känner jag ofta att jag skulle kunna fortsätta men lugn, tröttheten infinner sig när man duschat och slappnat av. Då är det bra att man äter och är nöjd.

Så om ni någon gång hör mig prata om öronbesvär eller rinnig näsa, seg i kroppen. Fråga om jag tränat på sistone. Säger jag nej, be mig hålla tyst och gå och träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar