Välkommen!

NYSTART!

fredag, juli 27

Viktigt med rätt trosor!

Hemma rätt sent. Men barnen är ju inte hemma så det är bara att passa på. Ska strax grilla min feta entrecote som väntar marinerad sen igår. Drog till gymmet efter jobbet och körde rodd i 60 min bara för att göra det liksom. Jag tröttade ut två andra stackare som tittade förstulet på mig varje gång de gick förbi. Jag vet inte, rodden berörde mig ingenting trots högsta motstånd och ungefär 30-31 m/s - klart man kanske skulle förmå mer men jag hade bestämt 60 min och då visste jag ju inte om jag skulle orka hålla det. Dippade ner till 28-29 m/s efter 40 min. Återigen, jag blev inte andfådd, inte trött, knappt svettig? Men 50:28 tänkte jag att snart uthärdar jag inte bakvärken längre. Kändes som att sitta på stenig kullersten. Ni som känner mig vet att jag har en redig bak men inte ens den mäktar med en roddsadel mer än en timme..kanske ska ha det som utmaning förresten. En timme och 662 kcal - det är väl rätt bra.
Då ställde jag mig på crosstrainern. Tog ett tag innan jag fick igång den, har aldrig tränat på en sådan. Gick baklänges innan jag fattade bättre haha. Naturligtvis var tanken att kolla knät. Kändes rätt bra då men nu känner jag faktiskt av knät, halvliggandes i en soffa..

Fick en tid hos en naprapat i morgon.  Ok egentligen är det hos min så kallade PT. Är det min PT - jag är osäker. Nåväl, schyst att ta emot mig i morgon. Men nu kommer det där kända kruxet, vad ska man ha på sig när man ska på behandling?
När jag gick på behandling för min Gluteus Maximus eller Piriformis möjligen så förstod jag att jag var tvungen att dra ned brallorna. Men även tydligen dra av bh:n, gjorde jag det? Jo just det, för det har med varandra att göra - ryggen och sätet. När jag gick på behandling för axeln så rykte bh:n också och vill man så kan man ju vara uppmärksam på hur duktiga de är på att knäppa bh:n. En del har säkert som sport att göra det med en hand också.

Nu är det knät. Min logik säger att om jag kommer dit i knickers så behöver jag inte dra av mig några brallor. Inte heller kjol va? Det boorde vara så att jag då käckt bara kan dra upp så långt det behövs. Fast om man ska ligga ned med böjda ben så kan ju kjolen ha vid insyn - varför jag nu skulle ligga ned med böjda ben vet jag i och för sig inte. Jag förståår att han inte bryr sig ett skvatt men det räcker att jag bryr mig, ok.
Men om jag nu tar knickers el löpartights, kjol eller klänning och han informerar mig att jag måste blotta mig till trosor. Ja då är det ju bra om jag inte väljer klänning för då måste ju hela rasket av. Ja om knät har med ryggen att göra till exempel.
Jag måste förbereda mig på att allt kan hända. Jag ska försöka vara renduschad, nyrakad, dofta lagom gott (för mkt kan verka intimt eller tänk om han är allergiker). Jag måste ha rätt trosor!!
String går ju fetbort det fattar både du och jag. För små trosor är mindre läckert också, mer för att det väller fram oönskat och mindre för att de är mindre s a s. Vita trosor kan framstå som genomskinliga, spets kan väl nästan framstå som att jag stöter på honom eller lider av exhibitionistfasoner?

Jag har ett par perfekta tycker jag själv. Det är ett par ljusgröna supersnygga (i mitt tycke) sporttrosor i boxermodell. De döljer hela rumpan fint. Och även de värsta fettdepåerna i innerlårets högsta punkt. Men verkar de för "ej sommar" - aktiga kanske ifall det är över 22 grader i morgon. Ja, jag vet inte - ska gå och kolla strax.
En sak vet jag redan, de fula många myggbett jag fått på skinkan, lår och vader kan jag inte göra något alls åt. Fast jag kan ju be honom klia?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar